آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 بهمن ماه 1400 = 21-01 2022

سیرکی بنام مانور مشترک دریایی ایران، چین و روسیه

خبرگزاری فرانسه گزارش داده که روز جمعه ۲۱ ژانویه (اول بهمن) مانور مشترک دریایی ایران، روسیه و چین در آب‌های اقیانوس هند آغاز شده است.

بنا بر این گزارش، تهران اعلام کرده در این مانور ۱۱ یگان نیروی دریایی و سه یگان نیروی دریایی سپاه پاسداران شرکت دارند. همچنین سه یگان از روسیه و دو یگان نیروی دریایی چین هم در این مانور سه روزه شرکت می‌کنند.

این رزمایش در منطقه‌ای به وسعت ۱۷ هزار کیلومتر مربع برگزار می‌شود. در پایان سال ۲۰۱۹ نیز این سه کشور مانور دریایی مشترک دیگری در خلیج عمان و اقیانوس هند برگزار کردند.

دریادار دوم مصطفی تاج‌الدینی سخنگوی رزمایش به خبرگزاری مشرق گفته این سومین رزمایش مرکب است که با حضور کشورهای ایران، چین و روسیه برگزار می‌شود و در آینده نیز ادامه خواهد داشت. این فرمانده نظامی پیام این مانور را "صلح و دوستی" اعلام کرده است.



اردلان January 21, 2022 12:01 PM

خوب بیاد دارم که در دوران شکوهمند پهلوی نیروی دریایی شاهنشاهی امنیت کل منطقه خلیج پارس، دریای عمان و شرق اقیانوس هند را تا آبهای آفریقای جنوبی در دست داشت!
همچنین بیاد دارم که مردم عادی آن دوران به نقل از لنین میگفتند که چنانچه روسیه بتواند به آبهای گرم دسترسی پیدا کنند کمونیسم در جهان تا جایی گسترش پیدا خواهد کرد که امکان تسخیر این کره خاکی بوسیله شوروی وجود خواهد داشت!
اما بنظر میرسد که ملاهای وابسته به بیگانگان عملا در چنین روزی به کمونیستهای روسی و چینی چنین اجازه ای داده اند تا در گام نخست آنها بتوانند به آبهای گرم دسترسی داشته باشند!
در صورت ادامه سکوت مردم ایران بطور حتم خطر بلعیده شدن سرزمین ایرانزمین توسط قدرتمندترین نیروهای نظامی کمونیستها یعنی چین و روسیه دو دشمن دیرینه ایرانیان همچنان وجود خواهد داشت!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: