آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 بهمن ماه 1400 = 21-01 2022

دیدار با پوتین؛ منبع داخلی: کوه دولت رئیسی موش زایید!

رئیسی به روسیه رفت و پیشاپیش اعلام کرد هیچ محدودیتی برای گسترش روابط با روسیه نداریم اما خبرگزاری تاس در اولین‌ گزارش‌هایش اعلام کرد پوتین از رئیسی پرسید: برای من بسیار مهم است که موضع شما را در مورد برجام بدانم!

سجادی سفیر سابق جمهوری اسلامی هم گفت رئیس دفتر پوتین به او صریحاً گفته: مسلح شدن شما به سلاح اتمی، امنیت ما را به خطر می‌اندازد!

سایت دیده بان ایران هم با عنوان «کوه دولت رئیسی موش زایید/پوتین به رئیسی: ایران عضو سازمان شانگهای نیست؛ عضو ناظر است!» نوشت: شهریورماه گذشته بود که رسانه‌های رسمی و دولتی با انتشار خبر پیوستن ایران به سازمان شانگهای از موفقیت مهم دولت جدید ابراهیم رئیسی خبر دادند. به‌عنوان مثال روزنامه کیهان در این رابطه ضمن اعلام شعف از ظهور یک رویداد «قرن جدید آسیایی» نوشت: "ایران، عضو پیمان شانگهای شد؛ عبور از تحریم‌های غرب! اما حالا چهار ماه پس از آن در سفر ابراهیم رئیسی به مسکو معلوم شد که ایران تنها به‌عنوان عضو ناظر در این سازمان پذیرفته شده است.

کیهان نوشته بود: در پایان بیست و یکمین نشست سران سازمان شانگهای که در دوشنبه پایتخت تاجیکستان برگزار شد، سران ۸کشور عضو اصلی سازمان، نظر موافق خود را با تبدیل عضویت جمهوری اسلامی ایران از عضو ناظر به عضو اصلی اعلام و اسناد مربوط به آن را امضا کردند. "

اما پوتین روز گذشته اعلام کرد: "ایران به‌عنوان عضو ناظر در سازمان شانگهای فعالیت می‌کند و بدیهی است که بخواهیم نظرات شما (رئیسی) را درباره برجام بدانیم."




محمد علی حفظ اللسان January 21, 2022 09:04 PM

بنام خدا این روز ها بازار تحلیل‌های سیاسی وبیان نظرات سیاسی شخصی خ در خصوص سفر آقای رییسی به مسکوبسیار داغ وهر کس از نگاه شخصی به این موضوع پرداخته است آنچه که روشن است متاسفانه اظهار نظرات بی توجه به اصل واقعیت صرفا ازمواضع خاستگاه گروه سیاسی خود که وابسته به آنست افاضه فیض میفرمایند و بزعم این حقیر همانند مسافری است که قصد سفر دارداما مقصد را نمی‌داند اینکه آقای پوتین آقای رییسی را در جریان ملاقات خود تحقیر کرده وبر اساس نظر مشترک ومرضی الطرفین مخالفین نظام به این بحث تکیه دارندلیکن بنظربنده یک برداشت جاهلانه وسخیف است آقای پوتین یک سیاستمدار زرنگ پخته است وخوب میداند که در مقابل دوربینها چگونه فتار کند این درست است که آقای پوتین در ظاهر وبه اصطلاح عامیانه آقای رییسی را به انصورت تحویل نگرفت ویا چنین وانمود کرد اما قطع یقین رفتار

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: