آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 1 بهمن ماه 1400 = 21-01 2022

یک گروگان سابق دیگر به اعتصاب غذا در وین پیوست

نزار زکا برای آزادی زندانیان خارجی در ایران به اعتصاب غذای گروگان سابق سفارت آمریکا پیوست

سازمان "کمک به گروگان‌های سراسر جهان" گفته است که نزار زکا، زندانی سابق در ایران، به وین می‌رود تا به منظور حمایت از آزادی شهروندان خارجی و دو تابعیتی زندانی در ایران به اعتصاب غذای بری روزن، گروگان سابق سفارت آمریکا می‌پیوندد.

آقای روزن یکی از ۵۲ عضو سفارت ایالات متحده بود که پس از انقلاب اسلامی و تصرف سفارت آمریکا توسط "دانشجویان پیرو خط امام" به گروگان گرفته شد و بیش از یک سال و دو ماه در ایران بود.

این افراد تا آغاز به کار رئیس جمهوری جدید آمریکا و تهدید او به اقدام جدی برای آزادی آنان، آزاد نشدند.

هدف آقای روزن از دست زدن به اعتصاب غذا در برابر هتل محل مذاکرات اتمی فشار بر مذاکره‌کنندگان هسته‌ای آمریکاست که در حال حاضر برای بازگشت به توافق هسته‌ای - برجام - با طرف‌های ایرانی مذاکره می‌کنند.

وی خواسته است که رهایی زندانیان خارجی و دو تابعیتی به عنوان یکی از شروط لغو تحریم‌های هسته‌ای ایران مطرح شود.

روز گذشته گزارش شد که رابرت مالی، مامور آمریکایی مذاکره با ایران، با آقای روزن ملاقات کرده و با دادن وعده منظور کردن این درخواست، از او خواسته به اعتصاب غذای خود پایان دهد اما ظاهرا این وعده قانع کننده نبوده و این درخواست پذیرفته نشده است.

بری روزن در پیامی که در توییتر سازمان کمک به گروگان‌های سراسر جهان منتشر شده گفته است که خانواده‌های این زندانیان گفته‌اند که آنان از اقدام او در حمایت از آزادی‌شان قدردانی کرده و گفته‌اند که از آن روحیه گرفته‌اند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: