آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 بهمن ماه 1400 = 22-01 2022

احتمال فرونشست قلعه باشکوه ایرانی دوران ساسانی+فیلم

یک نماینده مجلس شورای اسلامی درباره فرونشست قلعه فلک‌الافلاک در استان لرستان هشدار داد و با تاکید بر لزوم مقاوم‌سازی این قلعه تاریخی گفت که این بنای باستانی طی سه سال گذشته، حدود دو سانتی‌متر نشست داشته است.

فلک‌الافلاک واقع در خرم‌آباد لرستان یک قلعه نظامی است که تاریخ ساخت آن به دوره ساسانیان بازمی‌گردد و از سال ۱۳۴۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است. (

در سال‌های گذشته بسیاری از کارشناسان درباره پدیده فرونشست زمین در مناطق مختلف ایران هشدار داده‌اند. از جمله در ماه‌های گذشته ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که پیامدهای فرونشست زمین در میدان نقش جهان اصفهان را نشان می‌داد.

به گفته علی بیت‌اللهی از مديران مركز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، ایران رتبه چهارم فرونشست زمین در میان کشورهای جهان را دارا است و برای جبران این فرونشست کمتر از ده سال فرصت داریم.

فیلم زیر: تاریخ ساخت قلعه فلک الافلاک از جذاب ترین قلعه های تاریخی و با شکوه ایرانی به دوران ساسانی می رسد. این قلعه در بالای تپه فک الافلاک استان لرستان واقع شده است. ساختار عظیم این قلعه، حدود 5300 متر مربع را پوشش می دهد. ارتفاع کلی ساختار این قلعه به خصوص تپه فلک الافلاک به بیش از 40 متر بالاتر از زمین های اطراف آن می رسد.






www.youtube.com/watch?v=7qtiL0GikMM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: