آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 بهمن ماه 1400 = 22-01 2022

سرمای استخوان‌سوز در بازار‌ سرمایه‌گذاری خرد در ایران

سوز سرمای زمستان در بازار‌های مالی ایران و برای صاحبان سرمایه‌‌های خرد، شدت بیشتری دارد. دلار در طول ۳۰ روز دی ماه حدود هشت درصد ارزان شده و بازدهی سکه تمام بهار آزادی به حدود منفی هفت درصد می‌رسد. شاخص بورس از اول دی تا روز آخر دی، ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد عقب نشست تا به‌طور میانگین ضرر سه درصدی میان سهامداران تقسیم شود و اگرچه ممکن است باور نکنید، اما بازار ارز‌های دیجیتال هم در دی ماه منفی بود. بیت‌کوین در طول ۳۰ روز معادل ۱۰ درصد ارزان شد و در همین یکی، دو روز سپری شده از بهمن، تا محدوده ۳۵ هزار دلار ریخت. اتریوم با ۲۰ درصد کاهش، جزو ارز‌های دیجیتالی بوده که سرمایه‌گذاران خود را نقره‌داغ کرد.

بازدهی سکه و طلا؛ منفی ۶.۸ درصد

قیمت سکه طلا در دی‌ماه نزولی بود. سکه تمام‌بهار آزادی اولین ماه زمستان را با قیمت ۱۳ میلیون و ۲۱۱ هزار تومان آغاز کرد و در آخرین روز از ماه به ۱۲ میلیون و ۳۰۳ هزار تومان رسید. در عوض قیمت سکه ربع‌بهارآزادی در این مدت ۱۵ هزار تومان رشد کرده است.

سکه تمام بهار آزادی طرح جدید یا همان امامی در طول ۳۰ روز دی ماه، ۹۰۸ هزار تومان ارزان شده که نشان‌دهنده بازدهی منفی ۶.۸ درصدی است. بالاترین قیمت سکه در روز دوم دی‌ماه ثبت شد. در این روز خریداران برای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ۱۳ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان پول دادند. در روز ۱۳ دی هم کف قیمت سکه امامی به ثبت رسیده است. در این روز خریداران برای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی ۱۲ میلیون و ۶۴ هزار تومان هزینه پرداخت کردند.

سکه بهار آزادی طرح قدیم، دی ماه را از جایگاه ۱۲ میلیون و ۸۰۱ هزار تومان شروع کرد و در روز ۳۰ دی، با کاهش ۸۵۴ هزار تومانی، به ۱۱ میلیون و ۹۴۷ هزار تومان رسید. قیمت سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم، در روز دوم دی به ۱۳ میلیون و ۲۲۲ هزار تومان هم رسید، اما روز ۱۳ دی در کف قیمت خود یعنی ۱۱ میلیون و ۲۵۹ هزار تومان ایستاد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: