آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 بهمن ماه 1400 = 22-01 2022

روسیه؛ تلاش کیهان خامنه‌ای برای پوشاندن یک رسوايی!

جزئیات قرارداد با‌ چین و روسیه را‌ منتشر کنید؛ تا ابد پشت پرده نمی‌ماند!

حسین شریعتمداری در بخش گفت و شنود کیهان خامنه‌ای در حمایت از سفر رئیسی به روسیه نوشت: تکریم کم‌نظیر پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان، اشک آن دختر روس در مواجهه با ایشان، حضور مقتدرانه رئیسی در گفت‌وگوها، نماز در کرملین و... برای پادوهای آمریکا هولناک و دلخراش است! و بعید نیست با دیدن آن دچار سکته مغزی شوند!

گفت: چرا تلویزیون نسبت به سلامتی و جان برخی از هموطنان بی‌تفاوت است؟!

گفتم: مگه چی شده؟!

گفت: تلویزیون هنگام پخش برخی از فیلم‌ها که صحنه‌های دلخراش دارند، هشدار می‌دهد کسانی که دچار برخی از بیماری‌های قلبی هستند و یا توان دیدن صحنه‌های دلخراش را ندارند و... نباید این فیلم را ببینند! ولی اخیراً به این نکته توجهی نکرده!

گفتم: کِی کجا؟ کدوم فیلم؟!

گفت: خُب فیلم‌های مربوط به سفر رئیسی به روسیه و استقبال پرشور و بی‌نظیر نمایندگان مجلس دوما از ایشان، تکریم کم‌نظیر پوتین از رئیس‌جمهور کشورمان، اشک آن دختر روس در مواجهه با ایشان، حضور مقتدرانه رئیسی در گفت‌وگوها، نماز در کرملین و... برای پادوهای آمریکا هولناک و دلخراش است! و بعید نیست با دیدن آن دچار سکته مغزی شوند!

گفتم: نگران نباش! غربگداها اگر مغز داشتند که پادوی آمریکا نمی‌شدند!


جزئیات قرارداد با‌ چین و روسیه تا ابد پشت پرده نمی‌ماند!

این در حالیست که روزنامه آرمان نوشت: «نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی.» این شعار یکی از شعارهای اصلی انقلاب اسلامی در سال۵۷ بود. اما در عمل آنچه رخ‌داده فاصله‌گیری ایران از غرب و نزدیک شدن به شرق به‌خصوص روسیه و چین بوده است.

اولین دادستان انقلاب موسوی تبریزی در این رابطه گفت: هنوز جزئیات این قراردادها منتشرنشده و افکار عمومی جامعه نمی‌داند مفاد این قراردادها چیست و ایران چه منافعی خواهد داشت. به همین دلیل درخواست من از دولت این است که جزئیات این قراردادها و اهداف آن را منتشر کند تا جامعه بدانند چه اتفاقاتی در حال رخ دادن است. جزئیات قرارداد با‌ چین و روسیه را‌ منتشر کنید چون تا ابد پشت پرده نمی‌ماند!

وی در پاسخ به این سئوال که شما روسیه را قابل‌اعتمــاد می‌دانید؟ گفت: خیر؛ من روسیــه را قابل‌اعتمـــاد نمی‌دانم. به نظر می‌رسد به دلیل اینکه با برخی از کشورها دشمنی می‌کنیم ناچار به مذاکره و معامله به این کشورها شده‌ایم. رویکردی که ما در عرصه بین‌المللی در پیش‌گرفته‌ایم ما را به سمتی برده که ناچار به بستن قراردادهای بلندمدت با چین و روسیه شده‌ایم.

روزنامه همدلی هم در این باره نوشت: استقبال از رئیسی در مسکو که در شرایط بسیار حساسی هم صورت گرفته است، نشان نمی‌دهد که ارزش‌هایی مورد تأکید مقامات عالی نظام بوده، موردتوجه قرار گرفته باشد.

روزنامه مردم‌سالاری نیز نوشت: د‌ر سفر حسن روحانی، پوتین به استقبال از او آمد‌ه بود‌ اما رئیسی بد‌ون هیچ استقبالی وارد‌ کاخ کرملین شد‌. این موضوع، یاد‌آور سفر قالیباف به مسکو بود‌ که نه تنها هیچ استقبالی از او به‌عمل نیامد‌، بلکه پوتین نیز با او د‌ید‌ار نکرد‌... انتشار تصاویر د‌ید‌ار پوتین و رئیسی شگفتی بیشتری ایجاد‌ کرد‌. این د‌ید‌ار د‌ر یک میز غیرمعمول و بزرگ، و با فاصله زیاد‌ رئیسی و پوتین از یکد‌یگر و د‌ر حالیکه خبری از پرچم د‌و کشور هم نبود‌ انجام گرفت؛ گویی یک د‌ید‌ار غیررسمی د‌ر حال انجام است...




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: