آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 2 بهمن ماه 1400 = 22-01 2022

انتخابات ۲۰۲۴آمریکا؛ پیام غیرمستقیم ترامپ برای پوتین

یک سناتور ارشد جمهوریخواه آمریکا گفت، رئیس جمهور روسیه فهمیده که بایدن ضعیف است و برای دنبال کردن تمایلات ژئوپولتیک خود هراسی از دولت او ندارد.

سناتور لیندسی گراهام روز شنبه پس از ملاقات با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، انتقادات تندی را علیه بایدن مطرح کرد. وی در مصاحبه با «فاکس نیوز» گفت او و ترامپ هر دو تأیید کردند که «جو بایدن» در مقام فرمانده کل قوا یک فاجعه است و رئیس جمهور روسیه این نگرانی را ندارد که بابت تمایلات ژئوپولتیکی که دارد با پاسخ جدی آمریکا مواجه شود.

این سناتور جمهوری‌خواه با اشاره به نشست خبری اخیر بایدن که واکنش‌های زیادی را به همراه داشت گفت: «نشست خبری او از جنبه‌های مختلف یک فاجعه بود. او چهل سال در صحنه جهانی حضور داشته و در دوره [باراک] اوباما مسئول پرونده اوکراین بود».

گراهام گفت: «هرکسی در اوکراین این را می‌داند هنگامی که جو بایدن در تلاش بود این کشور را از فساد پاک کند، پسر خودش جزو هیأت مدیره شرکت بوریسما، فاسدترین شرکت گازی تمام جهان بود».

این قانون‌گذار آمریکایی افزود: «پوتین می‌داند در دوره بایدن می‌تواند به اوکراین حمله کرده و با مجازاتی روبه‌رو نشود. او فهمیده است که در دوره ترامپ نمی‌توانست به اوکراین حمله کند و بدون پاسخ بماند».

او در ادامه گفت:‌ «ترامپ امروز به من گفت، پوتین می‌داند که بایدن ضعیف است اما این را نمی‌داند که در سال 2024 دیگر بایدن این اطراف نخواهد بود. بنابراین رئیس جمهور ترامپ امروز گفت اگر روس‌ها به اوکراین حمله کنند، در واقع این امکان را از بین می‌برند که روابطی عادی با رئیس جمهور آینده [آمریکا] داشته باشند که از دید من [حرف ترامپ] ملاحظه بسیار عاقلانه‌ای بود».

این سناتور آمریکایی افزود: این پیام من به بایدن است: تو ادعا می‌کنی که جمهوری‌خواهان نمی‌خواهند به تو کمکی کنند. این حرف درست نیست. باید کاری را انجام دهی که ما بتوانیم در آن به تو کمک کنیم. چرا ما در واکنش به استقرار نیروهای روسیه در مرز اوکراین کاری نمی‌کنیم».

وی افزود: چرا لایحه‌ای مانند آنچه سناتور کورنین مطرح کرد را معرفی نمی‌کنیم و کاری را که برای بریتانیایی‌ها در اوایل جنگ جهانی دوم انجام دادیم برای اوکراینی‌ها انجام نمی‌دهیم: بیایید همین حالا پوتین را تنبیه کنیم و مقادیر بی‌شماری سلاح بفرستیم تا مطمئن شویم نتیجه حمله روسیه به اوکراین، جنازه روس‌ها خواهد بود».




نسل بیدار January 23, 2022 01:28 AM

در اینکه ترامپ با دولت‌های چین و روسیه در تماس بوده شکی نیست * ترامپ به آنها یاد آور شده که دموکرات‌ها شکست سختی در انتخابات میان دوره ۲۰۲۲ مجلس و سنا متحمل خواهند شد تا جایی که از حزب دموکرت چیز زیادی بر جای نخواهد ماند *

و اینکه در چند سال آینده حزب دمکرات با مسائل مهم قضایی روبرو خواهد بود که آن حزب را در آمریکا بیش از همیشه منفور خواهد کرد * بعلاوه اینکه ۲۰۲۴ سال بازگشت کنسرواتیو‌های آمریکا خواهد بود * با این تذکر‌ها در واقع ترامپ به امثال دولت‌های چین و روس و حتی به اروپایی‌ها هشدار می دهد که مراقب سیاست‌ها و شیطنت‌های خود باشند و فکر آینده را بکنند *

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: