آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 بهمن ماه 1400 = 23-01 2022

پس از قتل بکتاش آبتین قصد جان نرگس محمدی را کرده‌اند

حاکمیت بعد از قتل بکتاش آبتین حال قصد جان نرگس محمدی را کرده است

نرگس محمدی، فعال مدنی پس از دو ماه بازجویی و حبس در سلول‌های انفرادی بازداشتگاه وزارت اطلاعات به ۸ سال زندان و ۷۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

تقی رحمانی، فعال سیاسی مقیم پاریس و همسر خانم محمدی روز یک‌شنبه، سوم بهمن در توییتی ضمن اعلام این خبر گفته است که این فعال مدنی در یک دادگاه ۵ دقیقه‌ای علاوه بر احکام حبس و شلاق به دو سال «ممنوعیت از ارتباط مخابراتی» محکوم شده است.

آقای رحمانی ضمن «مبهم» خواندن این محرومیت گفته است که چون خانم محمدی با خانواده تماس نداشته، جزئیات این دادگاه و حکم جدید روشن نیست.

در پرونده‌ای که در ماه‌های اخیر علیه این فعال مدنی گشوده شده بود، اتهام‌هایی چون «تبلیغ علیه نظام»، «تحصن در دفتر زندان»، «تمرد از ریاست و مقامات زندان» و «تخریب شیشه‌ها» و «افترا» در مورد اتهام شکنجه‌گری و ضرب و جرح مطرح و او از بابت این اتهامات به «۸۰ ضربه شلاق، ۳۰ ماه حبس تعزیری و دو فقره پرداخت مالی» محکوم شده بود.

نرگس محمدی روز ۲۵ آبان در جریان یورش نیروهای امنیتی به مراسم سوگواری در آرامگاه ابراهیم کتابدار، از کشته‌شدگان آبان ۹۸، بازداشت شد.

تقی رحمانی روز ۷ دی‌ در صفحه توییتر خود از تداوم بازداشت و بلاتکلیفی همسرش در یکی از سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین و طرح اتهامات جدید از جمله «جاسوسی برای عربستان» علیه نرگس محمدی خبر داده بود.

یک روز بعد یعنی در ۸ دی، نیروهای امنیتی منزل خانم محمدی را «تفیتش و بازرسی» و برخی از لوازم شخصی او از جمله کتاب «شکنجه سفید» او را ضبط کردند.

ضیا نبوی، فعال مدنی و زندانی سیاسی سابق ۲۹ دی‌ در توییتی خبر داده بود که خانم محمدی را به «سالن شماره هشت» زندان قرچک ورامین منتقل کرده‌اند.

پیشتر نسرین ستوده، وکیل زندانی، در نامه‌ای به رئیس سازمان زندان‌ها شرایط زندان قرچک را «غیر استاندارد و غیر انسانی» خوانده و از مسئولان خواسته بود تا «زندانی در شأن زنان ایران در منطقه‌ای مناسب احداث کنند». رادیو فردا



Kiani January 23, 2022 11:40 AM

نرگس محمدی بجای اینکه وقتی در مرخصی بود از دست رژیم جهنمی می گریخت و از کشور خارج میشد، به هر دلیلی تصمیم گرفت که دوباره به زندان برگرده با اینکه به احتمال قریب به یقین میدونست که هیچ اصلاحی در حکومت جهل و جنون اسلامی رخ نمیده
این دو حالت داره یا باید آدمی بسیار ساده لوح باشه و یا آدمی بسیار وطن پرست من به دومی معتقدم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: