آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 بهمن ماه 1400 = 23-01 2022

همراهی گروگان‌های زندانی اوین با اعتصاب کنندگان در وین

همزمان با پنجمین روز اعتصاب غذای باری روزن، نزار زکا و گروهی از فعالان سیاسی در وین، دختر انوشه آشوری، شهروند ایرانی بریتانیایی زندانی در ایران می‌گوید که پدرش از امروز در زندان اوین اعتصاب غذا می‌کند.

الیکا آشوری، دختر انوشه آشوری در ویدئویی که شب گذشته دوم بهمن در توییتر منتشر کرد گفت که پدرش در "همبستگی با باری روزن، دیپلمات سابق آمریکایی که در جریان اشغال سفارت آمریکا در تهران گروگان گرفته شد، نزاز زکا، شهروند لبنانی که در ایران زندانی بود و جمعی از فعالان حقوق بشر که در مقابل محل مذاکرات برجام اعتصاب غذا کردند، از امروز یکشنبه سوم بهمن اعتصاب غذا خواهد کرد.

خانم آشوری در این ویدئو اقدام باری روزن و بقیه فعالانی که در وین اعتصاب غذا کردند را ستود و آن را "شجاعانه" خواند.

او در این ویدئو می‌گوید که پدرش در آستانه ۶۸ سالگی است و خانواده او نگران وضعیت سلامت او هستند.

الیکا آشوری در این ویدئو می‌گوید که از آنجایی که به نظر نمی‌رسد وضعیت گروگان‌هایی که در ایران هستند برای بریتانیا، آمریکا و دولت‌های اروپایی شرکت کننده در مذاکرات احیا برجام اولیت داشته باشد، پدرش اعتصاب غذا خواهد کرد.

هدف از این اعتصاب غذا که جمعی از فعالان سیاسی و روزنامه نگاران ایرانی خارج از این کشور هم به آن پیوستند، درخواست اولویت دادن به مساله آزادی همه زندانیان خارجی و دو تابعیتی زندانی در ایران در مذاکرات برجام است.

آقای آشوری، مهندس بازنشسته که به زودی ۶۸ ساله می‌شود، چهار سال و نیم در زندان اوین در تهران زندانی است. او تابستان سال ۱۳۹۶ برای دیدن مادرش به ایران رفت و بازداشت شد. او به جرم "جاسوسی" به ده سال زندان محکوم شده اما او همه اتهاماتی که علیه اش مطرح شده را رد کرده است.

به گزارش بی بی سی، خانواده‌های زندانیان دوتابعیتی در ایران، آنها را "گروگان"‌هایی توصیف می‌کنند که مقامات جمهوری اسلامی از آنها بعنوان اهرم سیاسی و مالی در برابر کشورهای غربی استفاده می‌کنند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: