آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 بهمن ماه 1400 = 23-01 2022

رئیسی هیچ برنامه اقتصادی ندارد و نمی‌داند بورس چیست

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که دولت ابراهیم رئیسی هیچ برنامه‌ای برای اقتصاد ندارد و اصلا نمی‌دادند «بورس» چیست.

قبه گزارش العربیه، قطب آبادی در گفت‌وگو با وبگاه «انتخاب» با اشاره به روند نزولی بازار بورس و ضرر هنگفت سهامداران گفت، «در بحث بورس دولت قبلی یک سری اقداماتی انجام داد که باعث ضرر و زیان مردم شد و این دولت هم برنامه‌ای برای بورس ندارد.»

این عضو مجلس افزود، «مردم با هر دلیل و انگیزه‌ای زندگی خود را فروخته‌اند و در بورس سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما نه خود دولت عُرضه استفاده‌کردن داشت و نه مردم توانستند سود ببرند و دولت سرمایه‌های آنان را هم به باد داد.»

پیش از این جمعی از سهام‌داران و مال‌باختگان بازار بورس پنج‌شنبه 30 دی‌، مقابل ساختمان مجلس ایران تجمع کرده و به شرایط بازار بورس واکنش نشان دادند.

معترضان در این تجمع، دولت، مجلس و شخص ابراهیم رئیسی را «دروغگو» خطاب کرده و وعده‌های آنان را شعارهای انتخاباتی توصیف کردند.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی و دیگر مقامات عالی ایران بارها مردم را به سرمایه‌گذاری در بورس تشویق کرده و مدعی شدند بورس ایران از امن‌ترین و مطمئن‌ترین مکان‌ها برای جذب سرمایه‌های خرد و متوسط است.

حذف ارز 4200 تومانی از بودجه
این نماینده مجلس ایران در مورد حذف ارز 4200 تومانی از بودجه سال آینده هم گفت: «بودجه تنظیم شده برای سال 1401 نشان می‌دهد که در سال آینده مردم باید شاهد تورم و افزایش قیمت‌ها باشند و من فکر می‌کنم آنقدر فشارها بر مردم زیاد شود که بحث بورس یادشان برود.»

پیشتر دولت ایران اعلام کرده بود که به‌دنبال حذف ارز ترجیحی است. کارشناسان اقتصادی هشدار داده‌اند که حذف این ارز، مشکلات معیشتی بزرگی را برای مردم ایران ایجاد خواهد کرد.

برخی از نمایندگان مجلس ایران نیز ضمن هشدار به حذف این ارز گفته‌اند، در صورت اجرایی‌شدن حذف ارز 4200 تومانی، این کشور شاهد کمبود کالا و در نتیجه افزایش آمار قاچاق خواهد بود.

دولت ایران می‌گوید به‌دلیل محدودیت در درآمدهای ارزی این کشور نمی‌تواند ارز ترجیحی را تامین کند.

کارشناسان گفته‌اند که دولت رئیسی برای جبران کسری بودجه و پیگیری بلندپروازی‌های خارجی با حذف ارز 4200 تومانی بیش از 400 هزار میلیارد تومان سود خواهد کرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: