آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 3 بهمن ماه 1400 = 23-01 2022

بحران اوکراین؛ آمریکا با لحنی شدیدتر روسیه را تهدید کرد

وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه «سی‌بی‌اس» در پاسخ به این سوال که آیا نیاز آمریکا به روسیه در حل معضل توافق برجام دست. واشنگتن را در مقابله با حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌بندد، گفت: اصلا چنین چیزی نیست. حتی این موضوع بسیار فراتر از رابطه اوکراین، اتحادیه اروپا و آمریکا با روسیه است. مسئله تهاجم احتمالی روسیه به اوکراین یک نگرانی بین‌المللی است و باید نیز چنین باشد، زیرا برخی اصول روابط بین‌الملل که برای دهه‌ها امنیت و صلح در اروپا را حفظ کرده، در معرض خطر قرار داده است.

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا با لحنی شدیدتر روسیه را تهدید کرد و هشدار داد اگر حتی یک سرباز روسی به شکلی خصمانه وارد اوکراین شود، مسکو با پاسخ شدید مواجه خواهد شد.

به گزارش ایرنا؛ بلینکن به وقت محلی در گفت و گو با شبکه خبری سی ان ان آمریکا گفت: اگر یک نیروی روسیه به شکلی خصمانه وارد اوکراین شود، واکنشی سریع، شدید و متحد از سوی ما و اروپا به دنبال خواهد داشت.

بلینکن همچنین از عدم تمایل دولت جو بایدن به اعمال تحریم‌های پیشگیرانه علیه روسیه، علیرغم درخواست ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهوری اوکراین از آمریکا و متحدانش برای مجازات روسیه به دلیل استقرار نیرو در نزدیکی مرزهای این کشور، دفاع کرد.

وی گفت: هدف تحریم ها بازدارندگی روسیه از تهاجم است. بنابراین اگر این تحریم ها اکنون وضع شوند، اثر بازدارندگی خود را از دست خواهند داد.

وزیر خارجه آمریکا ادعا کرد همه اقدامات ما از جمله ایجاد جبهه یکپارچه با اروپا و پیامدهای عظیم برای روسیه، به گونه ای طراحی شده است که در محاسبات (ولادیمیر) پوتین رئیس جمهور روسیه به حساب آیند و آنها را از اقدام تهاجمی باز داشته و منصرف کند، اگرچه ما همزمان دیپلماسی را دنبال می کنیم.
در همین حال جونی ارنست سناتور جمهوریخواه از ایالت آیووا در مصاحبه جداگانه ای با سی ان ان گفت که دولت بایدن باید فورا تحریم های جدیدی را علیه مقامات روسیه اعمال کند تا از حمله به اوکراین جلوگیری کند.

این عضو کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا افزود که ما باید اکنون اقدام کنیم و تحریم هایی را علیه روسیه اعمال کنیم. باید به آنها نشان دهیم که جدی هستیم و در صورت حمله روسیه از اوکراین حمایت خواهیم کرد.

وی ادامه داد زمانی که تهاجم رخ می دهد و جان ها از دست بروند، امکان بازگشت به قبل وجود ندارد، بنابراین این تحریم ها باید اکنون وضع شوند.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: