آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 بهمن ماه 1400 = 24-01 2022

پیش‌ بینی ترسناک از وضعِ اقتصادی در سال آینده در ایران

در بحث بورس دولت قبلی یک سری اقداماتی انجام داد که باعث ضرر و زیان به مردم شد و این دولت هم برنامه‌ای برای بورس ندارد.

به گزارش سایت انتخاب، یک عضو کمیسیون صنایع و معادن در پاسخ به این پرسش که چرا علیرغم روند نزولی بازار سهام و ضرر هر روزه ی سهامداران، مجلس اندک واکنشی نشان نمی دهد، گفت: «اعتقادم بر این است که نبود برنامه در یک کشور توسط دولت‌ها، باعث می‌شود مافیاهایی که در جاهای خوب اقتصادی کشور چنبره زده‌اند، بیشترین نفع و سود را ببرند. در بحث بورس هم دولت قبلی یک سری اقداماتی انجام داد که باعث ضرر و زیان به مردم شد و این دولت هم برنامه‌ای برای بورس ندارد.»

رضا حسینی قطب‌آبادی افزود: «بورس اصلا برای خود دولت هم تعریف نشده است و نمی‌داند بورس چیست و می‌خواهد چه بکند. همه دنیا می‌آیند از محل تجمیع سرمایه‌های مردمی و سرمایه‌گذاران برای پیشبرد امور زیربنایی کشورشان استفاده می‌کنند که هم به سهام‌دار عایدی می‌رسد و هم برای کشور خوب است. اما ما اینجا می‌بینیم که مردم با هر دلیل و انگیزه‌ای زندگی خود را فروخته‌اند و در بورس سرمایه‌گذاری کردند اما نه خود دولت عُرضه استفاده کردن داشت و نه مردم توانستند سود ببرند و دولت سرمایه‌های آنان را هم به باد داد و موجب نارضایتی، ورشکستگی، اختلافات اجتماعی و خانوادگی آنان شد.»

حسینی در مورد برنامه‌های اقتصادی دولت، اظهار کرد: «در حال حاضر من برنامه‌ای برای بورس نمی‌بینم که دولت بخواهد نه تنها از ظرفیت بورس بلکه از سایر ظرفیت‌های اقتصادی کشور استفاده کند. همچنین بودجه تنظیم شده برای سال ۱۴۰۱ هم نشان می‌دهد که در سال آینده مردم باید شاهد تورم و افزایش قیمت‌ها باشند و من فکر می‌کنم انقدر فشارها بر مردم زیاد شود که بحث بورس یادشان برود.»

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در پایان خاطرنشان کرد: «متاسفانه با این کارها هم به انقلاب و هم به نام انقلاب به مردم، ارزش‌ها و آرمان‌های امام ضربه می‌زنند. همه چیز را با وقت‌کشی و ملاحظات سیاسی جلو می‌برند و متضرر اصلی در این میان مردم هستند.»




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: