آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 بهمن ماه 1400 = 24-01 2022

بحران اوکراین؛ استقرار جنگنده های ناتو/نگرانی در اسرائیل

به نوشته روزنامه هاآرتص، نمایندگان وزارتخانه‌های دولتی اسرائیل در نشستی تهدید پیش بینی شده علیه اقلیت‌های یهودی در اوکراین در صورت حمله روسیه به این کشور را بررسی کردند. حدود ۷۵۰۰۰ یهودی در شرق اوکراین زندگی می‌کنند که به موجب قانون بازگشت حق مهاجرت به اسرائیل را دارند.

در همین حال اعلام شد شماری از اعضای ناتو در حال افزایش حضور نظامی خود در شرق اروپا هستند. دبیرکل ناتو گفته است "تمام اقدامات لازم" انجام خواهد شد. به دنبال آمریکا، بریتانیا نیز اعلام کرد کارکنان سفارت خود را از کیف خارج می کند.

به گزارش دویچه وله، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه ۲۴ ژانویه (چهارم بهمن) اعلام کرد می‌خواهد کشتی‌ها و هواپیماهای جنگی بیشتری را در شرق اروپا مستقر کند. این تجهیزات به دریای بالتیک و کشورهای عضو مانند لیتوانی و بلغارستان گسیل می‌شوند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در بیانیه‌ای از این که متحدان نیروهای بیشتری را برای کمک به ناتو در اختیار قرار می‌دهند استقبال کرد و گفت: «ناتو به تمامی اقدامات لازم برای حفاظت و دفاع از همه متحدان، از جمله تقویت بخش شرقی ائتلاف ادامه خواهد داد».

بر اساس گزارش اشپیگل، کشورهایی مانند دانمارک و اسپانیا نیز در تمهیدات برای حضور قوی‌تر ناتو در شرق اروپا در پی تشدید بحران اوکراین شرکت دارند و آمریکا و فرانسه در حال بررسی آن هستند.

پیشتر نیز نیویورک تایمز خبر داد جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی اعزام هزاران سرباز، کشتی جنگی و هواپیمای آمریکایی به کشورهای اروپای شرقی عضو ناتو است. در حال حاضر حداکثر ۵۰۰۰ سرباز برای این کار در نظر گرفته شده است که این عده در صورت بدتر شدن وضعیت، می‌‌تواند تا ۱۰ برابر افزایش یابد.

در همین حال وزارت خارجه بریتانیا صبح دوشنبه اعلام کرد در پاسخ به تهدید فزاینده روسیه، برخی از کارمندان سفارت این کشور و بستگان آنها در کیف پایتخت اوکراین را فراخوانده است.

دولت آمریکا پیشتر اعلام کرده بود با توجه به افزایش تنش‌ها در این منطقه از اعضای خانواده دیپلمات‌های خود در اوکراین خواسته است که آنجا را ترک کنند. کیف این اقدام را "احتیاط بیش از حد" خوانده و از آن انتقاد کرده بود.

وزرای خارجه اتحادیه اروپا روز دوشنبه در بروکسل نشستی در رابطه با بحران اوکراین برگزار می‌کنند.

جپ کوفود، وزیر خارجه دانمارک بر آمادگی اتحادیه اروپا برای تحریم های گسترده علیه روسیه تاکید کرد. او گفت: «شکی نیست که در صورت حمله مجدد روسیه به اوکراین، ما برای تحریم‌های جامع و بی‌سابقه آماده هستیم» و افزود: «روسیه و رئیس جمهور ولادیمیر پوتین باید بدانند که اگر بخواهند مرزهای خود را در اروپا جابجا کنند، هزینه آن بسیار بسیار بالا خواهد بود.»

با تجمع گسترده نیروهای روسیه در نزدیکی مرز با اوکراین، در غرب این نگرانی شدت گرفته است که کرملین در حال برنامه ریزی برای حمله به کشور همسایه است.



حقیقتگو January 24, 2022 07:57 PM

نتیجه به قدرت رسیدن دمکرات هاعاری ازفهم وشعورسیاسی خارجی درامریکا ورئیس جمهورهای دمکرات به فجایعی عظیم وانهم به نفع روسیه انجامیده است دردوران اوبامای خندان خل وچل روسیه به سوریه قشون کشی کرد وسوریه را تصاحب کردوانهم با هزینه میلیارددلارهائی که اوباما با توافق گول زنانه وعوام فریبانه روانه گنجینه خامنه ای کرد حالا دردوران بایدن روسیه قصد تصاحب اوکراین داردوپوتین هم می داند که بایدن بجزعوعو کردن وتحریم تحریم کردن وشعاردادن فاقد هرگونه اقدام اساسی ونظامی ومقاومتی است وازدرگیرشدن نظامی باروس ها بشدت می ترسد ودوری می کند درحقیقت محض پوتین دانسته که کمترازخامنه ای وتهدید بمب اتم سازی اش و دریافت کلان میلیارددلارازبایدن نیست وبایدن واروپائی ها باید باج های کلانی به وی بپردازند که روسیه اوکراین به سرنوشت سوریه دچارنکند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: