آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 بهمن ماه 1400 = 24-01 2022

واکنش رژیم ایران به اعتصاب غذا در مقابل محل مذاکرات وین

رژیم ایران گفته: حاضر به نشان دادن نرمش برای آزادی زندانیان دوتابعیتی است

بی بی سی گزارش داد: ساعاتی پس از آنکه رابرت مالی مذاکره کننده ارشد اتمی ایالات متحده هشدار داد که بدون توافق آزادی زندانیان ایرانی-آمریکایی احیای توافق برجام بعید است، حکومت ایران اعلام کرده که به دلیل "انسان دوستانه" حاضر است در این زمینه نرمش نشان دهد.

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی در یک نشست خبری در تهران گفته است "اگر ایالات متحده به توافقاتی که از قبل هم انجام داده بود، پایبند باشد این موضوع انسانی در کمترین زمان قابل حل است."

در همین حال نزار زکا، شهروند لبنانی که نزدیک به چهار سال در ایران زندانی بود، جمشید برزگر، نویسنده و روزنامه نگار همراه با گروهی از فعالان سیاسی به اعتصاب غذای خود در مقابل محل برگزاری مذاکرات هسته ای در وین ادامه می‌دهند.

این در حالی است که دیشب، باری روزن، از دیپلمات‌های سابق آمریکا در ایران که در جریان اشغال سفارت این کشور در تهران گروگان گرفته شده بود، پس از پنج روز اعتصاب غذا گفت که بنا به درخواست خانواده، پزشکان و رابرت مالی، نماینده ویژه وزارت امور خارجه ایالات متحده در امور ایران، به اعتصاب غذای خود پایان داد.

جمشید برزگر، نویسنده و روزنامه نگار هم که از اولین روز به آقای روزن پیوسته بود، در توییتی اقدام باری روزن را "کار بزرگ و مهم و تاریخی " خواند و افزود: "کاری که او آغاز کرد تازه شروع شده است."

آقای زکا، که صبح روز جمعه اول بهمن ماه با انتشار ویدئویی درتوییتراز ورود خود به شهر وین و پیوستن به باری روزن و سایرین خبر داده بود، امروز صبح عکسی از خود در مقابل هتل کوبورگ وین منتشر کرد.

مذاکره کننده ارشد هسته‌ای آمریکا روز یکشنبه (۲۳ ژانویه) به خبرگزاری رویترز گفت که مسئله اتمی و زندانیان دو موضوع جداگانه هستند و "ما در حال پیگیری هر دوی آن هستیم."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: