آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 بهمن ماه 1400 = 24-01 2022

پای بانک آمریکايی گلدمن ساکس هم به مذاکرات برجام باز شد!

رادیو بین المللی فرانسه امروز در گزارشی اعلام کرد: شرکت بانکداری "گلدمن ساکس" آمریکا بعید دانسته که مذاکرات برجامی وین تا پایان سال جاری میلادی به توافق منتهی شود، زیرا تهران قصد دارد تولید نفت خود را در سال ٢٠٢٣ افزایش دهد.

این منبع افزود: همزمان دو نمایندۀ جمهوری‌خواه آمریکا، با استناد به گزارش اخیر شبکۀ "ان‌بی‌سی" دولت بایدن را متهم کردند که در پی یک توافق محرمانه موقتی با تهران است و هدایت چنین توافقی را ای بسا به روسیه سپرده است.

"مایکل مکال" و "مایک گالاگر" دو عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا چنین اقدامی را از سوی دولت بایدن نگران‌کننده خوانده‌اند، به ویژه این که هم اکنون بحران بزرگی میان آمریکا و روسیه بر سر اوکراین جریان دارد.

مارک دوبوویتز مدیر عامل اجرایی اندیشکده بنیاد دفاع از دمکراسی‌ها هم در صفحه توئیتر خود نوشت: دولت بایدن توافق با ایران را از کنگره مخفی می‌کند. این قرارداد مخفی چیزی است که اولیانوف (نماینده روسیه) و راب مالی (نماینده دولت بایدن) باهم رویش کار می‌کنند.

با این حال، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجۀ آمریکا، گفته است که دولت واشنگتن برغم نیازش به همراهی روسیه در مذاکرات وین، به هیچ وجه دستش در مقابله با حملۀ احتمالی روسیه به اوکراین بسته نیست.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: