آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 4 بهمن ماه 1400 = 24-01 2022

برجام؛ یکبار دیگر روسیه برای رژیم ایران تعیین تکلیف کرد!

وزیر خارجه رئیسی امروز درباره مذاکره مستقیم با آمریکا در وین گفت: اگر نیاز باشد جمهوری اسلامی این کار را انجام خواهد داد.

وی گفت: طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام هایی را به ما می دهد که خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم است و ما باید تصمیم سیاسی بگیریم. یعنی در موضوع هسته ای در نقطه ای هستیم که باید تصمیم گرفته شود.

رسانه های حکومتی پس از سخنان او تیتر زدند: چراغ سبز وزیر خارجه به گفت‌و‌گوی مستقیم با آمریکا!

این در حالیست که نماینده روسیه در وین که در مواردی پیام های رژیم ایران و آمریکا را تبادل می کند، بلافاصله پس از اظهارات عبداللهیان، در توییتی گفت: چنین مذاکراتی شاید در مراحل نهایی گفتگوها مفید باشد.

به گزارش بی بی سی، سیاست روسیه در برابر ایران در میان افکار عمومی ایرانیان حساسیت برانگیز شده و از جمله حضور سفیر روسیه در مذاکرات اتمی در غیبت طرف ایرانی انتقادات وسیعی برانگیخته است.

برخی رسانه های داخلی اخیرا نوشتند: چرا نماینده روسیه باید تکلیف ما را در مذاکرات روشن کند؟ مگر اولیانف روسی از اولیاء ما است که هرچه بگوید ما باید قبول کنیم و مسئولین ما هم به خواسته او عمل کنند؟

روزنامه جهان صنعت دیروز در این باره نوشته بود: واقعیت این است که این مقام بلندپایه روسیه از عرف و عادت دیپلماسی بین‌المللی که کشوری که به عنوان واسطه عمل می‌کند برای کشوری که طرف اصلی است شرط می‌گذارد و هشدار می‌دهد پا فراتر نهاده و با این سخن خود به ایران و مقام‌های مذاکره‌کننده آمریکایی آدرس می‌دهد که ادامه گفت‌وگوها به خواست و اراده روسیه بستگی دارد.

روزنامه شرق هم امروز به گوشه‌ دیگری از قراردادهای ذلت‌بار خامنه ای اشاره کرد و نوشت: به گفته مسئولان وزارت امور خارجه، این طرف چینی است که بر پنهان‌بودن مفاد توافق‌نامه تأکید و اصرار دارد. پرسش واقعی این است که چرا طرف چینی اصرار دارد متن و مفاد توافق‌نامه یا هر اسم و عنوان دیگری که به آن داده می‌شود، در اختیار مردم قرار نگیرد؟. قراردادی که با چین برای مدت ۲۵سال امضا شده، از آن دست تصمیماتی است که مردم از متن و مفاد آن بی‌اطلاع هستند.



حقیقتگو January 24, 2022 07:31 PM

درحقیقت محض روسیه که چشم به میلیاردها دلارئی دوخته است که با توافق گول زنانه برجام نصیبش خواهد شد مانع تراشی خامنه ای به مصحلت منافعش نمی داند زیراکه مخالفت ها درامریکاودرکنکره امریکا ودرطیف جمهوری خواهان وسیاسیون برعلیه بایدن که چه درافغانستان باشد وچه برسر توافق ذلیلانه برجام اش باشد وهمچنین برعلیه روسیه بالا گرفته است که حتی جمهوری خواهان امریکا ازذلیل بودن بایدن درگفتگوی مستقیم با حکومت تازی وواسطه گری ارباب وارانه روس ها درمذاکرات وین دچارتنش شده اند روس ها به دلیل ضعف فهم وشعوروسیاست بایدن روانی که گول زدنش وروان کردن میلیاردها دلاروبرداشتن تحریم هادرقالب برجام امری بسیارساده ومیسراست وباید بفوریت به نفع روسیه انجام شود خواهان مذاکرات مستقیم خامنه ای جلاد عبابردوش با آیت الله بایدن شده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: