آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 بهمن ماه 1400 = 25-01 2022

برجام؛ وقتی ربرت مالی مامور اجرای سیاست مماشات می‌شود

وزارت خارجه آمریکا تایید کرده است که ریچارد نفیو دیگر سمت معاونت رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، را به عهده ندارد.

به گزارش بی بی سی، روزنامه وال استریت ژورنال روز دوشنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد که برخی از اعضای تیم رابرت مالی به دلیل اختلاف با او بر سر نحوه مذاکرات با ایران کناره گیری کرده یا مسئولیت های خود را در مذاکرات وین کاهش داده اند.

آنها ظاهرا خواستار سختگیری بیشتر در مذاکرات با ایران بودند.

این روزنامه نوشت: "به گفته افراد آشنا با روند مذاکرات وین، درحالی که گفت و گوها برای احیای توافق هسته ای ۲۰۱۵ با ایران به مرحله حساسی رسیده، اختلاف هایی در میان اعضای تیم مذاکره کننده آمریکا بر سر میزان سختگیری به تهران و زمان ترک مذاکرات بروز کرده است."

براساس این گزارش مقام های آمریکایی تایید کرده اند که ریچارد نِفیو، معاون فرستاده ویژه آمریکا، این تیم را ترک کرده است.

آقای نفیو طراح تحریم های اقتصادی قبلی علیه ایران توصیف می شود که از موضعی سرسختانه تر در مذاکرات جاری حمایت می کرد و از اوایل دسامبر در جلسات وین شرکت نکرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال دو عضو دیگر این تیم هم دیگر در روند گفت و گوهای وین شرکت ندارند چون خواستار "موضع‌گیری سخت‌تری" در آن بودند.

منابع مطلع به این روزنامه گفته اند که شدت اعمال تحریم های جاری و زمان پایان دادن به مذاکرات به دلیل آنچه وقت کشی ایران توصیف می شود، از جمله مسائل مورد اختلاف در تیم آمریکا بوده است.

به نوشته این روزنامه این اختلافات از تابستان ظاهر شد و برخی اعضای تیم اوایل دسامبر - با ورود تیم تازه ایران به وین و کنار گذاشتن امتیازاتی که دولت قبلی ایران پذیرفته بود - خواستار پایان دادن به روند مذاکرات شدند.




Dariush January 25, 2022 12:17 PM

آیا دستها و سیاستهای حسین اوباما در پشت سر آیت الئه مالی می بینید؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: