آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 5 بهمن ماه 1400 = 25-01 2022

شرط پاسدار شمخانی برای مذاکره مستقیم با آمریکا در وین

دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی در پاسخ به سخنان وزیر خارجه رئیسی گفته: روش ارتباطی با آمریکا در مذاکرات وین تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد.

عبداللهیان دیروز گفته بود: طرف آمریکایی از طرق مختلف پیام هایی را به ما می دهد که خواهان سطحی از مذاکرات مستقیم است و ما باید تصمیم سیاسی بگیریم. یعنی در موضوع هسته ای در نقطه ای هستیم که باید تصمیم گرفته شود.

پاسدار شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامیی امروز در توییتی نوشت: تا کنون ارتباط با هیئت آمریکایی حاضر در وین با مبادله نوشتار غیر رسمی انجام شده و نیازی به بیش از این نیز نبوده و نخواهد بود. این روش ارتباطی تنها زمانی با روش‌های دیگر جایگزین می‌شود که توافق خوب در دسترس باشد.

نماینده روسیه در وین نیز که در مواردی پیام های رژیم ایران و آمریکا را تبادل می کند، بلافاصله پس از اظهارات عبداللهیان، در توییتی گفت: چنین مذاکراتی شاید در مراحل نهایی گفتگوها مفید باشد.

به گزارش بی بی سی، سیاست روسیه در برابر ایران در میان افکار عمومی ایرانیان حساسیت برانگیز شده و از جمله حضور سفیر روسیه در مذاکرات اتمی در غیبت طرف ایرانی انتقادات وسیعی برانگیخته است.

برخی رسانه های داخلی اخیرا نوشتند: چرا نماینده روسیه باید تکلیف ما را در مذاکرات روشن کند؟ مگر اولیانف روسی از اولیاء ما است که هرچه بگوید ما باید قبول کنیم و مسئولین ما هم به خواسته او عمل کنند؟

روزنامه جهان صنعت دیروز در این باره نوشته بود: واقعیت این است که این مقام بلندپایه روسیه از عرف و عادت دیپلماسی بین‌المللی که کشوری که به عنوان واسطه عمل می‌کند برای کشوری که طرف اصلی است شرط می‌گذارد و هشدار می‌دهد پا فراتر نهاده و با این سخن خود به ایران و مقام‌های مذاکره‌کننده آمریکایی آدرس می‌دهد که ادامه گفت‌وگوها به خواست و اراده روسیه بستگی دارد.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: