آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 بهمن ماه 1400 = 26-01 2022

اوکراین؛ آمریکا برای اولین بار شخص پوتین را تهدید کرد

آغاز رزمایش روسیه در مرز اوکراین همزمان با هشدار انگلیس

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد که در صورت حمله روسیه به اوکراین، ممکن است شخص ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را تحریم کند..

به گزارش ایسنا، بایدن در اظهاراتی که رویترز منتشر کرد، گفت که اگر پوتین به اوکراین حمله کند، ممکن است شخص وی هدف تحریم‌های آمریکا قرار گیرد.

بایدن اشاره کرد که ایالات متحده ممکن است به زودی بخشی از ۸۵۰۰ نیروی آمریکایی را جابجا کند و در عین حال افزود که هیچ تغییری در وضعیت نیرو‌های روسیه در مرز اوکراین ایجاد نشده است.

رئیس جمهوری آمریکا خاطرنشان کرد که ایالات متحده قصد ندارد نیرو‌های آمریکایی را وارد اوکراین کند.

وی افزود: اگر پوتین به اوکراین حمله کند، عواقب جدی و جهانی در پی خواهد داشت.

کی‌یف و غرب طی ماه‌های اخیر روسیه را به جمع‌آوری نیرو در مرز با اوکراین جهت آمادگی برای حمله نظامی متهم کرده‌اند، در حالی که کرملین بار‌ها اعلام کرده است که روسیه هیچ‌کس را تهدید نمی‌کند.

مسکو تاکید دارد که اظهارات این چنینی بهانه غرب برای استقرار واحد‌های ناتو در مناطق مرزی نزدیک به خاک روسیه است.

هشدار بریتانیا درباره تحریم‌ بی‌سابقه مسکو

گزارش رادیو فردا: نخست‌وزیر بریتانیا یک روز پس از مذاکرات جو بایدن با رهبران قدرت‌های اروپايی هشدار داد که در صورت تجاوز به اوکراین، روسیه با تحریم‌های بسیار شدیدی که تاکنون سابقه نداشته است مجازات خواهد شد.

بوریس جانسون در گزارش به پارلمان بریتانیا در مورد مذاکرات تلفنی روز گذشته با جو بایدن و قدرت‌های اروپایی، بار دیگر به ولادیمیر پوتین، رهبر روسيه، در مورد پیامدهای فاجعه‌بار حمله نظامی به اوکراین هشدار داد.

او در بخشی از سخنانش گفت: «در مذاکرات روز گذشته ما در مورد واکنش یکپارچه به حمله نظامی روسیه به اوکراین توافق کردیم که تحریم‌های اقتصادی بسیار شدیدتر از آنچه که در گذشته وضع شده است علیه روسیه خواهد بود».

نخست وزیر بریتانیا در پاسخ به سئوالی در مورد قطع دسترسی بانک‌های روسیه به مکانیسم بین‌المللی نقل‌وانتقال پول (سوئیفت) گفت: «بدون تردید این اقدام می‌تواند سلاح نیرومندی باشد».

آقای جانسون افزود چون آمریکا مرکز نظامی مالی بین‌المللی است دولت ایالات متحده می‌تواند آن را اجرا کند و ما در مورد این موضوع در حال مذاکره هستیم.

دولت بریتانیا اخیرا اعزام حدود دو هزار تسلیحات ضدتانک و افسران آموزشی به اوکراین را تایید کرده است.

همزمان روز سه‌شنبه رزمایش نظامی روسیه در نزدیکی مرزهای اوکراین با شرکت هزاران نیرو و ده‌ها هواپیمای نظامی آغاز شد. مسکو مدعی است که دولت آمریکا با اعلام آماده‌باش برای اعزام نیروهای رزمی به اروپا تنش‌های اخیر را تشدید کرده است.

مقامات آمریکا و ناتو روز دوشنبه اعلام کردند که این نیروها در صورت لزوم برای تقویت توان دفاعی ناتو به سرعت به منطقه اعزام خواهند شد.

خبرگزاری‌های روسیه به نقل از فرماندهی ارتش روسیه گزارش دادند که این رزمایش با شرکت شش هزار نیرو و حداقل ۶۰ جنگنده در نواحی روستف، کراسنودار در جوار مرز با اوکراین و ناحیه کریمه آغاز شده است.

دمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین، گفت: «آمریکا تنش را افزایش داده و ما اقدامات واشینگتن را با حساسیت شدید زیر نظر داریم».

هنوز اعلام نشده که رزمایش ارتش روسیه چند روز طول خواهد کشید.



Dariush January 26, 2022 12:25 PM

همانطور که خمینی از اربابهایش یاد گرفته بود و می گفت جنگ نعمت است، امروز هم بایدن و غرب احتیاج به یک بلبشو برای پوشاندن گرفتن آزادهای قدم به قدم با استفاده از ویروس و شاید جنگ هستند، فکر نمی کنم پوتین از بایدن گیج بترسد!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: