آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 6 بهمن ماه 1400 = 26-01 2022

تحقیق دانشمندان: فقر والدین، مغز نوزادان را تغییر می دهد

محققان آمریکایی دریافته اند که رفاه مالی والدین بر رشد مغز نوزادان تأثیر می گذارد.

به گزارش اسپوتنیک، در مطالعات اولیه مشخص شده بود که درآمد خانواده از جهات بسیاری با رشد کودک مرتبط می باشد اما این اولین باری است که دانشمندان شواهد تجربی مستقیمی را در مورد اینکه چگونه فقر باعث ایجاد تغییراتی در مغز می شود، یافته اند.

محققان هزار خانواده کم درآمد از ایالات متحده را مورد مطالعه قرار دادند. آنها به طور تصادفی در گروه ها قرار گرفتند. مدت کوتاهی پس از زایمان، به مادران شرکت کننده کمک نقدی ماهانه 333 دلاری یا کمک نقدی 20 دلار اعطا شد. تمام سرمایه ها توسط بنیادهای خیریه تامین شده بودند.

مبالغ به کارت‌های نقدی تعلق می‌گرفت و مادران می‌توانستند پول را هر طور که صلاح می‌دانند خرج کنند. این پرداخت ها برای چهار سال اول زندگی یک کودک اعطا می شد.

این مطالعه نشان داد که حمایت مالی از والدین کم درآمد می تواند به طور مستقیم فعالیت مغزی کودکان را در سال اول زندگی تغییر دهد. گزارش شده است که نوزادانی که مادران آنها 333 دلار در ماه دریافت می کردند، در مقایسه با نوزادانی که مادران آنها 20 دلار دریافت می کردند، فعالیت مغزی با فرکانس بالاتری داشتند. هنوز مشخص نیست که آیا فرزندان توانایی های شناختی بهتری پیدا می کنند یا خیر.




ایران فردا January 26, 2022 03:06 PM

عدم تغذیه سالم و کافی و یا حتی کافی نبودن تغذیه فاجعه دردناکی برای نسل های آینده وطن است , این اخوندهای جانی به همان هدف جنایتکارانه خود خواهند رسید که خواهان آن هستنند ٫ یعنی وجود نسل عقب مانده و عقب مانده ذهنی است شبیه خودشان ٫ که به خواسته ها و چرندیات امام زمانی انها گردن نهند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: