آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 بهمن ماه 1400 = 27-01 2022

علنی شدن اختلافات در درون باند حاکم بر سر مذاکره با آمریکا

هشدار طلاب و روحانیون حوزه به وزیر خارجه رئیسی...شمخانی عقب‌نشینی کرد

جمعی از طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم با صدور اطلاعیه‌ای خطاب به عبداللهیان هشدار دادند که مذاکره مستقیم با آمریکا ضرر داشته و منفعتش برای آمریکایی هاست.

این دسته از طلاب با ترجمه یک آیه قرآن نوشتند: ..کسانی که تو از آنان پیمان گرفتی، سپس پیاپی پیمان خویش را می‌شکنند و هیچ پروا نمی‌کنند...

در ادامه این اطلاعیه آمده است: چند روزی است که صحبت های عجیبی که شما بیان کرده اید در رابطه با مذاکره مستقیم با آمریکا، باعث تعجب و ناراحتی دوست داران نظام و انقلاب و دولت زحمتکش و جهادی آقای رییسی شده است. شما در جملاتی تعجب آور گفته اید: اگر در روند مذاکرات به مرحله‌ای برسیم که رسیدن به توافق خوب لازمه‌اش این باشد که گفت‌وگو را با آمریکا داشته باشیم آن را نادیده نمی‌گیریم!!

آقای امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه،

قرار بود دولت آقای رییسی و وزارت خارجه دولت انقلابی، دوباره اشتباهات دولت روحانی و ظریف را مخصوصاً از در امور مذاکرات تکرار نکند و از این اشتباهات عبرت بگیرد ولی متأسفانه با کمال تعجب شاهد هستیم شما عیناً همان مسیر اشتباه را طی می کنید و رسماً پاس گل به آمریکایی ها می دهید!

چرا میخواهید همان ساده لوحی و اشتباه دولت روحانی و ظریف را دوباره مرتکب شوید که مورد نهی صریح رهبر معظم انقلاب واقع شده است و هم با منطق و عقلانیت مذاکرات منافات دارد. از شما انتظار می رود هرچه سریعتر این گفته نابه جا و غیر منطقی خود را اصلاح کنید و روند مذاکرات را طبق سیاست و چارچوب اعلامی از طرف مقام معظم رهبری ادامه دهید. تعجب و انتقاد ما از مجلس انقلابی نیز وجود دارد که آن چنان که باید در مقابل این اظهارات نابه جای وزیر امور خارجه، موضع گیری نکرده اند که نیاز است مجلس انقلابی ورود جدی در این زمینه داشته باشد....

هرگز با مذاکره مستقیم با آمریکا موافق نبودم

رادیو فردا گزارش داد: درر پی انتقاد عده‌ای از اصولگرایان و روزنامه تندروی کیهان، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی، در اظهار نظری به صراحت اعلام کرد که «هرگز» موافق مذاکره مستقیم با دولت ایالات متحده نبوده است.

شمخانی پیش تر در توئیتی «توافق خوب» را پیش‌شرط تغییر روش مذاکره با آمریکا دانست و تلویحاً اظهارات وزیر خارجه رئیسی را تأیید کرد.

وی در این باره گفته که توییت پیشین او به معنای موافقت با این امر نبوده است.

پیش از این حسین شریعتمداری، مدیرمسئول روزنامه «کیهان»، هم انتقاداتی تند به دولت رئیسی کرده بود.

شریعتمداری که مدیر منصوب رهبر جمهوری اسلامی در «کیهان» است، در یادداشتی نوشته بود: «اکنون این پرسش از آقایان امیرعبداللهیان و شمخانی در میان است که چرا و با کدام تحلیل منطقی و قابل قبول از احتمال مذاکره مستقیم با آمریکا سخن می‌گویید؟! و کدام بخش از صورت‌ مسئله نامشخص است که روشن شدن آن به مذاکره، آن‌ هم مذاکره مستقیم با آمریکا نیاز دارد؟!»



اردلان January 27, 2022 02:02 PM

بنظر من تمامی سران و دست اندرکاران رژیم گروه به گروه هر دسته از نوکران و جاسوسان قدرتهای برتر جهانی بوده و هستند
دلیل اصلی اینگونه اظهاراتی که نهایتا بیشتر جنبه انتقادی دارد تا جدی
اشتباه بیشترین مفصرین سیاسی در آن است که باور دارند مجموعه سران رژیم تنها متشکل از دو گروه اصلاح طلب و اصولگراز بوده اما درصورتیکه این تفکر کاملا اشتباه بوده زیرا در داخل اصلاح طلبان و اصولگراها نیز هر کدام گروهای جدا از یکدیگر وجود دارند که وابسته به مجموعه قدرتهای جهانی هستند
به همین خاطراست که آنها تاکنون بارها درنیمواقع احساس خطر سقوط احتمالی رژیم بدور محور خامنه ای این سر نوکر بیگانگان بعنوان رهبر جمع میشوند و او با متنی که بیگانگان برایش تهیه کرده اند آن رابا روش مخصوص بخودبرای همه گروههای وابسته و جاسوس که درزیر منبر او نشسته اند آن را بازخوانی میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: