آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 بهمن ماه 1400 = 27-01 2022

برجام؛ واکنش پسر خاله روسی به اختلافات در درون باند حاکم

نماینده روسیه در مذاکرات وین، در گفتگو با شبکه روسیه ۲۴‌ اجازه مذاکره ایران و آمریکا را صادر کرد و گفت: آمریکا و ایران به زودی می‌توانند برای بحث و گفتگو پیرامون برجام پشت میز مذاکره بنشینند!

این در حالیست که اختلاف در این زمینه در درون باند حاکم در ایران سر باز کرده و عوامل خامنه ای به جان هم افتاده اند.

اولیانوف، نماینه روسیه گفته: اگر مذاکرات با سرعت بیشتری نسبت به آنچه اکنون در جریان است، انجام شود، در واقع تا پایان ماه فوریه رسیدن به توافق واقعی به نظر می رسد. در اصل، پس از آن چند ماه دیگر برای آماده سازی از سرگیری معاهده هسته ای به طور کامل نیاز است.

به گفته اولیانوف، زمان لازم است برای اینکه آمریکایی ها برای لغو تحریم ها آماده شده و شرایط لازم برای بازگشت تجارت به ایران را تضمین کنند، و تهران چندین ماه لازم دارد تا برای بازگشت به اجرای کامل وظایف خود در برجام آماده شود.

او افزود: در ابتدا احتمالا همه این مسائل باید تا قبل از آوریل حل و فصل شود.

نماینده روسیه در وین ادامه داد که مذاکرات با مشکلات منصفانه در مسیر درست حرکت می کند. فرآیند کار فشرده است و مشکلات زیادی باید حل شود. اما در مرحله پیشرفته قرار داریم. آمریکا و ایران به زودی می‌توانند برای بحث و گفتگو پیرامون برجام پشت میز مذاکره بنشینند.

به گزارش فارین پالسی، منتقدان این دیپلمات روس معتقدند ایالات متحده و دیگر دولت‌های غربی به طور نابخردانه‌ای نقش بسیار برجسته‌ای را برای نماینده روسیه به عنوان میانجی بین واشنگتن و تهران قائل شده اند.

از جمله ریچارد گلدبرگ، مشاور ارشد "بنیاد دفاع از دموکراسی ها" می‌گوید: اولیانوف متحد رژیم ایران در جهت مسکو است. روس‌ها در جایگاه راننده مذاکرات قرار دارند. من او (اولیانوف) را یکی از افسران ارشد روسیه در انتشار اطلاعات نادرست می‌دانم. او از کشور‌های مشتری روسیه حمایت می‌کند.

روزنامه اطلاعات پیش تر با انتقاد از وزارت خارجه رئیسی نوشته بود: نماینده روسیه در این دور از گفتگوها در وین، لحظه‌ای از محوری شدن در خبررسانی در حالیکه تا حدودی با حبس خبری و داغ نگه داشتن اطلاع‌رسانی مواجهیم، غافل نمی‌شود! و به قول ما ایرانی‌ها پسرخاله مهربان و دلسوز شده است!



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: