آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 11 بهمن ماه 1400 = 31-01 2022

بازداشت دستکم ۷ معلم و فعال صنفی در تجمعات امروز+فیلم

در تجمع‌های اعتراضی معلمان در ده‌ها شهر ایران، آموزگاران شعارهای اعتراضی چون "با اهل قلم هر که درافتاد، ورافتاد" سردادند (فیلم زیر). پس از دور روز تحصن و در سومین روز از حرکت‌های اعتراضی معلمان، دست‌کم ۷ تن بازداشت شده‌اند.

در سومین روز از آغاز حرکت‌های اعتراضی معلمان در ایران و پس از دور روز تحصن، روز دوشنبه (۱۱ بهمن)، ده‌ها شهر ایران شاهد برپایی تجمع‌های اعتراضی آموزگاران و سردادن شعارهای اعتراضی از سوی آنان بود.

به نوشته خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، در جریان تجمع سراسری معلمان کشور، امروز دوشنبه، دستکم ۷ تن از معلمان بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

محمد حبیبی، سحنگوی کانون صنفی معلمان نیز در صفحه شخصی خود در توییتر، اسامی بازداشت‌شدگان را منتشر کرده است: «محمد علی زحمتکش، اصغر امیرزادگان و قهرمان کیانی در شیراز، احمد حیدری، احمدی و داودی در تهران و جبار دوستی در مریوان.»

در اکانت توییتری سایت‌های حقوق بشری چون هرانا، اکانت شخصی محمد حبیبی و در دیگر شبکه‌های اجتماعی ویدیوهای زیادی از تجمع‌های امروز در شهرهای مختلف ایران منتشر شده است.

در شیراز تجمع‌کنندگان شعارهایی چون "با اهل قلم هرکه درافتاد، ورافتاد" و در اهواز "معلم زندانی، آزاد باید گردد"، سر داده‌اند.

در این میان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان از صدور و ابلاغ حکم چهار سال و شش ماه حبس تعزیری برای جعفر ابراهیمی، بازرس شورا در روز دوشنبه ۱۱ بهمن‌ماه از سوی دادگاه انقلاب کرج خبر داده است.

محورهای اصلی اعتراض معلمان

به دنبال فراخوان شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران، معلمان و فرهنگیان شاغل و بازنشسته روزهای شنبه و یکشنبه (نهم و دهم بهمن‌ماه) در شهرهای مختلف کشور در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالباتشان دست به تحصن زدند و در ادامه آن روز دوشنبه اقدام به برپایی تجمع‌های اعتراضی کردند.

"عدم اجرای طرح‌های رتبه‌بندی و همسان‌سازی" و "بازداشت معلمان و پرونده‌سازی علیه فعالان صنفی" از موضوعات اصلی اعتراض معلمان است.

قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان ایران، دوشنبه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰

در قطعنامه پایانی تجمع سراسری معلمان که در روز دوشنبه ۱۱ بهمن ماه آمده است: «ما جمع شده ایم اعلام نماییم، کارد به استخوان رسیده و زندگی و معیشت فرهنگیان بازنشسته و شاغل مانند اکثریت جامعه و زحمتکشان دچار بحران شده‌است.»

به گزارش دویچه وله، در این بیانیه با اشاره به "بودجه انقباضی و ضدمردمی و ضدمعلمی دولت"، تصریح می‌شود: «مجلس عملا در راستای منافع دولت عمل می‌کند و متاسفانه قوه‌قضاییه به جای همراهی با مطالبات حق طلبانه و قانونی معلمان، هر صدای منتقد و مخالف را سرکوب می‌کند.»

در این قطعنامه همچنین آمده است که «اجرای حکم زندان محمدتقی فلاحی و حسین رمضانپور و بازداشت شعبان محمدی عضو هیات مدیره انجمن صنفی معلمان مریوان و پرونده‌سازی و احضار ده‌ها فعال صنفی از تهران تا مریوان، نشان از آن دارد که جواب حاکمیت به مطالبات، مشت آهنین است.»




www.youtube.com/watch?v=khNFJMw8dcE

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: