آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 12 بهمن ماه 1400 = 01-02 2022

درگذشت صافی‌گلپایگانی؛ پیام خامنه‌ای و اعلام عزای عمومی

هیات دولت جمهوری اسلامی روز چهارشنبه سیزدهم بهمن ماه ۱۴۰۰ را در سراسر ایران عزای عمومی و در استان قم تعطیل رسمی اعلام کرده است.

دلیل این تصمیم، درگذشت آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجه تقلید شیعه است که در شهر قم ساکن بود. صافی گلپایگانی شب گذشته در ۱۰۳ سالگی درگذشت. وی در دوره دبیر شورای نگهبان بود.

پیام خامنه ای: با تاسف خبر درگذشت فقیه عالی‌مقام و مرجع بصیر، حضرت آیة الله آقای حاج شیخ لطف الله صافی گلپایگانی رضوان الله علیه را دریافت کردم. ایشان از استوانه‌های حوزه‌ علمیه قم و از برجستگان علمی و عملی و پر سابقه‌ترین عالم دینی در آن حوزه‌ی مبارک بودند.

رحلت ایشان برای جامعه‌ علمیِ دینیِ کشور مایه‌ی تأسف است. اینجانب به خاندان مکرّم و فرزندان گرامی ایشان و نیز به مراجع معظم و علمای اعلام حوزه‌یعلمیه و مقلدان و ارادتمندان ایشان به‌ویژه در قم و گلپایگان تسلیت عرض می کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می نمایم.

این در حالیست که صافی گلپایگانی چندی پیش در دیدار با محمدباقر قالیباف به مشکلات معیشتی مردم اشاره کرد و گفته بود: «باید با تمام کشورهای دنیا رابطه داشته باشیم و اینکه با بسیاری از کشورها قهر باشیم صحیح نیست و به ضرر مردم عزیزمان است...

پس از انتشار این اظهارنظر ابتدا سایت رجانیوز ارگان رسانه ای جبهه پایداری، شروع به حمله به این مرجع تقلید کردند. رفتاری که در سال‌های اخیر بی‌سابقه بود. و سپس کیهان خامنه ای این اظهارات را سانسور کرد.




Dariush February 1, 2022 12:46 PM

چرا این همه تاسف برای یک آخوند، مگر نمی گویید که او الان با آخوندهای دیگر محشور شده، کنار رودخانه شیر و عسل با ۷۲ باکره نشسته و به درخت دستور می دهد که خم شو تا من این گلابی روی شاخه را بخورم! این که تاسف ندارد سید علی، امیدوارم تو و دوستانت هم به او بپیوندید

گزارش یا اعتراض به این نظر


azad February 1, 2022 02:00 PM

جهان وحشت February 1, 2022 06:18 PM

به درک، این پفیوزها چقدر عمر می کنند ۱۰۲ سال؟؟؟؟؟، دست راستش زیر سر تمام اخوندهای بیگانه و تروریست در ایران اشغالی ما
دست‌ راستش هر چه زودتر زیر سر خامنه‌ای و پاسدار اطلاعاتی های دزد و تروریست های بیگانه و خریداری شده

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: