آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 14 بهمن ماه 1400 = 03-02 2022

آخرین وضعیت پنجره کاخ سفید برای بازگشت به برجام

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با اشاره به مذاکرات وین گفت: «ما خود را در مجموعه‌ای از شرایط ناگوار می‌بینیم؛ به این معنی که پنجره‌ بازگشت به برجام بسیار بسیار بسته‌تر می‌شود».

وی ادامه داد: «و این پنجره بسیار بسیار بسته‌تر شده است، دقیقاً به این دلیل که وقتی ایران به نقطه‌ای برسد که پیشرفت‌های هسته‌ای‌اش مزایای منع اشاعه‌ای را که برجام منتقل می‌کرد، از بین ببرد، این نقطه‌ای است که دیگر از بُعد منافع امنیت ملی و منافع متحدان و شرکای ما در سراسر جهان، پیگیری برای بازگشت متقابل به پایبندی به برجام معنا و مفهومی ندارد و ما باید مسیر دیگری را دنبال کنیم».

لوئیس فرانکل، نماینده دموکرات از کنگره آمریکا نیز طی پیام توئیتری نوشت: یک ایران اتمی برای خاورمیانه، آمریکا و دنیا خطرناک است.

وی نوشت: تهدید اتنمی ایران واقعی است و به‌طور نامتناسبی روزانه بدتر می‌شود. این تهدید به یک خطر روشن و موجود تبدیل شده است.. سناتور منندز درست می‌گوید، هدف ما باید دستیابی به یک توافق مناسب باشد و نه صرفاً هرگونه توافقی...

از سوی دیگر نیکی هیلی نماینده پیشین آمریکا در سازمان ملل گفت: حسابرسی از رژیم ایران هرگز مهمتر از زمان کنونی نبوده است. این رژیم حرکت به سمت بمب اتمی را ادامه داده و حمایت خود از تروریست‌ها را در حین ساخت پهپادهای پیشرفته و عملیات جنگ سایبری تقویت کرده است. پاسخ درست به تجاوز رژیم ایران، قدرت و اراده است. بایدن باید اقدامات قوی‌تری انجام دهد، تحریم‌های قوی‌تر را در عین اجرای تحریم‌های موجود اعمال کند، و روشن کند که فشار فقط تا زمانی که رژیم ایران رفتار خود را تغییر دهد، افزایش خواهد یافت...



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: