آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 22 اردیبهشت ماه 1401 = 12-05 2022

دولت فرانسه گروگانگیری تازه در ایران را تائید کرد

منابع خبری غربی روز پنجشنبه گزارش دادند، وزارت خارجه فرانسه بازداشت دو تبعه فرانسوی در ایران را محکوم و نماینده دیپلماتیک رژیم ایران را احضار کرده است.

در بیانیه این وزارتخانه آمده است: دولت فرانسه خواستار آزادی فوری این دو شهروند فرانسوی است.

وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی صبح روز چهارشنبه ۲۱ اردیبهشت خبر داد دو اروپایی را بازداشت کرده که "سازمان‌دهنده آشوب و بی‌نظمی" در ایران بوده‌اند.

بی‌بی‌سی دریافته است که این دو نفر فرانسوی هستند؛ سسیل کولر، عضو فدراسیون آموزش و فرهنگ سندیکای نیروی کار فرانسه و همسرش که هر دو با ویزای گردشگری به ایران سفر کرده بودند.

اما در بیانیه وزارت اطلاعات جزییاتی درباره هویت یا ملیت این دو نفر دیده نمی‌شود و تاکید وزارت اطلاعات روی "اروپایی" بودن آنها است.

در اتهاماتی که علیه آنها مطرح شده بسیاری از توصیفات معمول علیه متهمان امنیتی‌ در جمهوری اسلامی دیده می‌شود.

در این میان رسانه‌های سوئد گزارش دادند که یک شهروند این کشور در ایران بازداشت شده و این دستگیری را با دادگاه حمید نوری مرتبط دانستند.

اکنون بازداشت "دو اروپایی" که در اوج این تنش‌ها صورت گرفته، نه‌تنها می‌تواند به عنوان اهرم فشاری در کشمکش جمهوری اسلامی با اروپایی‌ها به کار آید، بلکه اتهاماتی هم که به این دو نفر وارد شده زمینه را برای امنیتی کردن اعتراض‌های داخلی و بازداشت و سرکوب گسترده فعالان صنفی به اتهام ارتباط با "کانون‌های توطئه‌گر بیگانه" فراهم می‌کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: