آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 بهمن ماه 1400 = 14-02 2022

منبع داخلی: وضعیت اینترنت هم مثل صنعت خودروسازی است

وضعیت ناامیدکننده سرعت اینترنت ایران

طبق گزارش اسپیدتست، سرعت اینترنت ایران بعد از روی کار آمدن دولت جدید روند نزولی داشته و اکنون ایران جایگاه خوبی در جهان ندارد.به تازگی جدیدترین گزارش سرعت اینترنت توسط پایگاه اینترنتی اسپیدتست (SpeedTest) منتشر شد و کشورهای دارنده پرسرعت ترین و کندترین اینترنت در جهان مشخص شدند. بر اساس این رده بندی جهانی، امارات با سرعت 302.43 مگابیت در ثانیه، کره جنوبی با سرعت 227.99 مگابیت در ثانیه و قطر با سرعت 213.09 مگابیت در ثانیه سریع ترین اینترنت همراه را در جهان دارند.

به گزارش گجت نیوز، نکته جالب و البته تاسف‌آور این رده بندی، افت قابل توجه جایگاه ایران بود که نشان‌دهنده کاهش بی سابقه سرعت اینترنت کشورمان در ماه اخیر بوده است. بر اساس رده بندی اسپیدتست، ایران از نظر سرعت دانلود اینترنت همراه ۷ پله سقوط کرد و در جایگاه ۷۹ جهان قرار گرفت. بر اساس بررسی‌ها، سرعت اینترنت همراه ایران از ماه سپتامبر گذشته و همزمان با شروع به کار دولت ابراهیم رئیسی با افت مواجه شده و طی یک روند نزولی از ۲۴.۹۵ به ۲۴.۰۳ مگابیت در ثانیه کاهش یافته است. در بخش اینترنت ثابت هم ایران در بین ۱۷۸ کشور جهان در رتبه ۱۳۵ جای گرفته است که اصلا جایگاه قابل قبولی نیست.

در ماه‌های اخیر همواره کاربران نسبت به کیفیت و سرعت اینترنت ثابت و همراه در ایران شکایت داشته‌اند و مشکلات بسیار زیادی در این زمینه وجود دارد. در حالی که برخی مسئولان این افت کیفیت اینترنت را قبول نمی‌کنند و می‌گویند گزارشی در این باره به دستشان نرسیده است، عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مدتی پیش گفت مشکل زیرساختی در شبکه و توسعه نیافتن زیرساخت‌های پهن باند ثابت در کشور، دلیل پایین بودن سرعت اینترنت در ایران است. به گفته زارع پور، زیرساخت‌های شبکه ظرفیت این حجم از استفاده را ندارد و این مساله موجب کند شدن سرعت اینترنت شده است.

سرعت اینترنت ایران با 7پله سقوط ، همرده افغانستان شد | طالبان اگر سرعت اینترنت را کم کرده،لااقل خودرو خوب به مردم می فروشد!

خبرآنلاین نوشت: سرعت اینترنت در ایران، هم‌رده با افغانستان تیتری است که یکی از پایگاه‌های خبری برگزیده است تا به زبان بی‌زبانی انتقادی کرده باشد از وضعیت اینترنت در کشور، مسئله‌ای که هر روز روان فرساتر هم می‌شود.

آرام‌ترین فرد باشید وقتی قرار باشد از اینترنت همراه استفاده کنید، به ناآرام‌ترین فرد تبدیل خواهید شد بس که کند است و سوهان به اعصاب می‌کشد.

شاید شما هم دیده باشید که برخی‌ها زیر لب و روی لب، غر می‌زنند. گاه کار به لعن و نفرین هم کشیده می‌شود. نمی‌خواهم بگویم حق دارند مردم، چون این حق اظهر من‌الشمس است، اما این را می‌خواهم به صراحت بگویم که حقِ مردم این نیست که در حق شان روا می‌دارنداین آقایان.

گفته می‌شود، ایران در رده‌بندی جهانی کشور‌ها از نظر سرعت دانلود اینترنت همراه ۷ پله پایین آمد و به رده ۷۹ رسید. یعنی جنگ اعصاب، هفت پله بالاتر رفته است از قبل.

قیمت‌ها هم نه تنها پایین نیامده که بالا رفته و باز هم خواهد رفت، چون زارع‌پور وزیر ارتباطات گفته سال آینده قیمت را بالا خواهند برد!

وضعیت اینترنت در ایران مثل صنعت خودروسازی است، همان که هر روز کیفیتش کمتر می‌شود و قیمتش بالاتر می‌رود و باز هم از عالم و آدم طلبکارند.

افغانستان اگر در سیطره طالبان، اینترنتش سرعت ندارد، وضعیت خودروهایش به حدی است که برای ما حسرت‌انگیز می‌شود، اما وضعیت خودرو‌های ما دقیقا شانه به شانه اینترنت است و ما در قیاس با هم سایه دو به یک باخته‌ایم!




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: