آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 اسفند ماه 1400 = 20-02 2022

محمد خاتمی از تحقق اصلاحات در نظام مأیوس شده است

حجت‌الاسلام ناصر قوامی، گفت: واقعیت امر این است که برنامه اصلاحات در دوره هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی کلید خورد و در آن زمان، چند بار مسئله اصلاحات را مطرح کردند اما اکنون بعد از گذشت 25 سال، امکان اینکه اصلاحاتی در عرصه‌های مختلف تحقق پیدا کند، نیست چون حاکمیت باید تن به اصلاحات بدهد.

این نماینده مجلس ششم به سایت منبیان اظهار داشت: البته اظهاراتی از قبیل اینکه، دوستان وارد صحنه عملیاتی سیاست نشوند را از خود خاتمی نشنیده‌ایم اما اگر که گفته من دیگر به شکل عملیاتی در سیاست دخالت نمی‌کنم، یعنی مأیوس از این است که با این شرایط بشود، اصلاحاتی صورت بگیرد. خاتمی از تحقق اصلاحات مأیوس شده است. بنابراین وقتی همه راه‌ها بسته شده است، چاره‌ای جز این نیست که به صورت عملیاتی در سیاست دخالت نکند.

قوامی در واکنش به اینکه بنابراین اگر راهی بود خاتمی توانایی لیدری جریان اصلاحات را داشت، خاطرنشان کرد: بله به همین صورت است. از زمان هشت ساله ریاست جمهوری خاتمی، هشت سال هم احمدی‌نژاد و هشت سال هم روحانی، که دولت را در دست داشت، در طول این 24 سال، اصلاحات در هیچ‌ یک از عرصه‌های حاکمیتی اتفاق نیفتاد.

او در پایان یادآور شد: به عبارت دیگر طی 24 سال گذشته، نه قانون اساسی اصلاح شد، نه روابط ما با دنیا اصلاح شد، علاوه بر این نه از لحاظ فرهنگی و نه از لحاظ سیاسی اصلاحاتی صورت نگرفت و روز به روز درها بسته‌تر شد، مخصوصاً در بحث انتخابات ریاست‌جمهوری این دوره همه مشاهده کردید که چه اتفاقی افتاد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: