آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 اسفند ماه 1400 = 22-02 2022

اوکراین؛ هشدار درباره حمایت تمام قد خامنه ای از روسیه

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا، اقدام پوتین در به رسمیت شناختن استقلال دو منطقه جدایی‌طلب لوهانسک و دونتسک را شرم‌آور خواند و سفیر آمریکا در سازمان ملل نیز پیامد این اقدام مسکو را وخیم عنوان کرد.

وزیر دفاع اوکراین نیز در واکنش به تصمیم روسیه گفت که کرملین به دنبال احیای اتحاد جماهیر شوروی و ایجاد دیوار برلین جدید است.

در همین حال مهدی فاخری، استادیار دانشکده روابط بین الملل دانشگاه تهران درباره چشم اندازه مناقشه اوکراین و در پی آن وضعیت قدرت های بین المللی اظهار داشت: ما کمتر از ارتباط موضوع اوکراین با ایران صحبت می کنیم اما دامنه آن می تواند برای ایران هم گسترده باشد و ضربات نامطلوبی برای ما داشته باشد؛ چون به هر حال به علت نوع رابطه‌ای که با روسیه داریم، می توان حدس زد که موضع گیری ایران به کدام سمت خواهد بود و تبعات این جنگ که احتمالاً بخاطر تحریم هاست از بعد نظامی نخواهیم توانست وارد آن بشویم، یک سلسله اقداماتی یک جانبه از سوی غربی‌ها خواهد بود و این وضعیت برای اقتصاد و جامعه ایران هم نمی‌تواند چندان مثبت باشد. بنابراین اثرات متعدد و متنوعی در این درگیری وجود دارد و دامنه آن فقط به اوکراین محدود نمی‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی امروز (سه شنبه) در خصوص آخرین تحولات در اوکراین اظهار داشت: ما با حساسیت موضوعات مرتبط با این کشور را پیگیری می کنیم.

خطیب‌زاده افزود: متاسفانه مداخلات و اقدامات تحریک آمیز ناتو با محوریت آمریکا شرایط را در این منطقه پیچیده تر کرده است. ایالات متحده مسئول بسیاری از جنگ‌ها طی دو دهه گذشته در منطقه غرب آسیا و منطقه شامات بوده و تنش‌ها در منطقه اوراسیا. جدا به جامعه جهانی توصیه می‌کنیم آمریکا را از افزایش تنش در آن منطقه بازدارند.

این در حالیست که تصمیم پوتین در به‌رسمیت شناختن استقلال جمهوری‌های خودخوانده «دونتسک» و «لوهانسک» از اوکراین، با واکنش‌های تندی از سوی کشورهای غربی و متحدان کی‌یف همراه شد.

نماینده آمریکا در سازمان ملل در واکنش به تحولات اخیر اوکراین گفت که پوتین در تلاش برای طرح این ادعاست که روسیه حق کنترل بر مناطق امپراطوری تاریخی روسیه را دارد. او گفت که این مناطق شامل اوکراین، فنلاند، بلاروس و بخش‌هایی از لهستان و ترکیه و نقاط دیگر است.

گفت که ایالات متحده به دلیل نقض آشکار قوانین بین‌المللی و حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین امروز تحریم‌هایی را علیه روسیه اعمال خواهد کرد‌.

وزیر امور خارجه انگلیس در این باره گفت: آخرین اقدام روسیه نشان می‌دهد که مسکو راه رویارویی را به‌جای مسیر گفتگو انتخاب کرده است. ما پاسخ را با متحدان خود هماهنگ خواهیم کرد و اجازه نخواهیم داد که نقض تعهدات بین‌المللی توسط روسیه بدون مجازات بماند.

وزیر دفاع انگلیس هم گفت: اجازه نمی‌دهیم روسیه بر رفتار منطقه‌ای هیچ کشوری تأثیر بگذارد و حمایت ما از اوکراین تزلزل‌ناپذیر نخواهد بود.

اتحادیه اروپا نیز با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد: ما قاطعانه به تصمیم روسیه برای به رسمیت شناختن استقلال جدایی‌طلبان اوکراینی پاسخ خواهیم داد.

جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اظهار داشت: اتحادیه اروپا و متحدانش به تصمیمات پوتین به صورت متحد و محکم پاسخ خواهند داد.

نخست وزیر لهستان گفت: به رسمیت شناختن جمهوری‌های خودخوانده توسط روسیه، تجاوزی از سوی مسکو علیه اوکراین است.

لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی نیز اظهار داشت: به رسمیت شناختن استقلال دونتسک و لوهانسک توسط پوتین نقض توافقنامه مینسک و اعلان جنگ روسیه علیه مردم اوکراین است.




اردلان February 22, 2022 09:31 AM

دمکراتهای بی آب رو در برابر تجاوزگریهای پوتین چون اوبامای بی کفایت تنها به حرف بسنده کرده اند
همگان بخاطر دارند که به هنگام اشغال جزیره استراتژیکی کریمه متعلق به اکراین در دریای سیاه توسط مزدوران مسلح پوتین اوباما این عنصر خائن بجای مقابله با آنان در دانشگاههای آمریکا سخنرانی میکرد
ایت الله بایدن این موجود مفلوک و خیانتکار همانند هم حزبی رسوای خود با سیاه نمایی و دروغگویی در اینباره بیشتر تلاش بر تشویق پوتین متجاوز در جهت حمله به اکراین میکند
این درصورتی ست که چنانچه تقلب در انتخابات آمریکا در کار نبود واجازه میدادند آرای اکثریت مردم آمریکا حاکم گردد و آقای ترامپ بعنوان رئیس جمهور قانوی به کار خود ادامه دهد هرگز چنین افتضاحاتی چه در افغانستان، نشست مسخره برجام در وین و اینک در مرز اکراین با روسیه به بار نیامده بود
دمکراتها ننگ تاریخ آمریکا هستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو February 22, 2022 08:48 PM

اگرساده لوح وناآگاهی بودبادیدن ظهوردوباره شوروی سابق درپیکرحکومت پوتین وباحمایت فاشیست های کمونیست هاواستعمارگران روسی بشدت احساس خطرمیکردوموردهای لازمه برای مبارزه باآن اتخاذمیکرد درحقیقت محض درجمجمه ومغزبایدن روانی ورابرت مالی چه می گذرد که پوتین را برای نظارت برجام وبمب اتم نساختن خامنه ای انتخاب کرده است وقربان صدقه روس ها درمذاکرات برجام می روندوانهم درحالی است که روس ها ازموقعیت هشت سال حکومت اوبامای خندان دمکرات استفاده کردند وموشک های بالیستیک با کلاهک های اتمی درایران پنهان کرده اندودرحقیقت بساط غنی کردن اورانیوم روس هاوخامنه ای درایران برای سرگرم کردن غربی هاوباج گرفتن طراحی شده است -دعوت پوتین ازرئیسی برآن بودکه خامنه ای گرودری ازشمال ایران تا خلیج فارس رابرای حمله به منابع نفتی کشورهای عربی درصورت تحریم روسیه اختیارشان بگذارد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: