آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 اسفند ماه 1400 = 24-02 2022

حمله پوتین به اوکراین؛ پکن و تهران هم وسوسه می‌شوند؟

سی‌ان‌ان امروز در گزارشی با اشاره به حمله روسیه به اوکراین به احتمال حمله چین به تایوان اشاره کرده است.

این منبع گفت: درحالیکه روسیه بالاخره به اوکراین حمله کرد، این نگرانی در میان غربی‌ها به خصوص آمریکا وجود دارد که چین نیز برای حمله به تایوان وسوسه شود. چین، تایوان را جزیی از خاک خود می‌داند و بر بازگشت آن به خاک اصلی تاکید می‌کند.

چین تحت حاکمیت رییس جمهور شی و حزب کمونیست چین، اعتماد به نفس زیادی دارد و به دقت پاسخ و واکنش غرب به حمله به اوکراین را تحت نظر می گیرد.

چین به دقت واکنش غرب به حمله روسیه به اوکراین را بررسی می‌کند تا شدت و ضعف آن را بسنجد. این واکنش ممکن است حتی به اقدام مشابه چین در حمله و اشغال تایوان منجر شود.

معطوف‌شدن توجه و حواس آمریکا و کشورهای غربی به بحران اوکراین، تایوان را نسبت به حمایت‌های آنها از خود در برابر چین نگران کرده است.

الیوت کوهن، نظریه پرداز و پروفسور مطالعات استراتژیک در دانشکده مطالعات بین­ المللی پیشرفته جان هاپکینز طی مقاله خود در نشریه آتلانتیک به بررسی مناقشه اوکراین و پیامدهای آن پرداخته است.

وی نوشت: پس از دو دهه بازسازی و مانورهای نظامی، پوتین معتقد است که ابزار مورد نیاز برای بخیه کردن اوکراین به روسیه را در اختیار دارد. او احتمالاً صداهای زیادی را نمی شنود که به او می گویند این یک حماقت استراتژیک است. به ویژه، بعید است او متوجه شود که او اوکراین را به غرب نزدیکتر کرده است و سربازانش به عنوان مهاجمان و شکارچیان در نظر گرفته می شوند، نه به عنوان آزادی بخش و متحد.

وی افزود: بایدن در بسیج ائتلاف و حفظ یک جبهه کم و بیش متحد واکنش مؤثری نشان داده است و باید در شرایط دشواری به این کار ادامه دهد.

دوستان پوتین در حال تماشا هستند. اگر او موفق شود اوکراین را بدون هزینه ضمیمه کند، شی جین پینگ چینی هم ممکن است شانسی برای الحاق تایوان به زور داشته باشد و ملاهای ایران هم ممکن است آخرین گام را در زمینه سلاح‌های هسته‌ای بردارند. جهان در سال ۲۰۲۲ یک مکان به اندازه کافی تاریک است. قدرت و واداشتن روسیه به پرداخت بهای غیرقابل قبول و گزاف، راهی است که باید دنبال شود.




no be pootin February 25, 2022 01:31 AM

چقدر اسفناک است که در حالیکه یک کشور متجاوز , به خاک یک کشور همسایه , حمله برده و همه مقررات بین المللی و مخلفت های جهانی را ندیده گرفته ، دروغ گفته تا لحظه اخر و بی شرمانه به یک کشور و ملتی حمله برده که حق دارند مثل این امپریالیست های مافیایی روس با هر کس بخواهند ، قرارداد ببندند ، متحد شوند ، روابط اقتصادی و سیاسی و نظامی و امنیتی برقرار کنند ,

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: