آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 10 اسفند ماه 1400 = 01-03 2022

فعالان حقوق بشر در ایران: جان سپیده قلیان در خطر است!

بنا بر اخبار رسیده از زندان ، سپیده قلیان فعال کارگری و زندانی سیاسی به ویروس کرونا همراه با درد و تب شدید مبتلا شده است.

این زندانی سیاسی بیش از ۱۵ روز است که از تب،‌ بدن‌درد،‌ اسهال، ‌استفراغ و کلیه‌درد شدید رنج می‌برد.

یک فرد مطلع از وضعیت قلیان اظهار داشت؛ او خونریزی معده دارد و با وجود مثبت شدن آزمایش کرونا،‌ در روزهای اخیر به قرنطینه زندان منتقل شده و به وضعیت او رسیدگی نمی‌شود.

در حالی که وضعیت جسمانی سپیده قلیان رو به وخامت است، مسئولین زندان از اعزام وی به بیمارستان امتناع کرده و جان وی را به خطر انداخته‌اند.

مسئولین قضائی و زندان‌های جمهوری اسلامی از درمان زندانیان سیاسی بارها جلوگیری کرده و جان بسیاری از زندانیان را عامدانه با بی‌اعتنایی به خطر انداخته‌اند این سیاست جنایتکارانه جمهوری اسلامی چندی پیش نیز منجر به قتل بکتاش آبتین نویسنده و عضو هیئت دبیران کانون نویسندگان ایران شد.

لازم به ذکر است که سپیده قلیان از آبان ۹۷ بارها بازداشت و شکنجه شده و پس از افشای بازجو خبرنگاران سپاه در اواخر سال ۹۷ تاکنون در زندانهای سپیدار اهواز، بوشهر و اوین زندانی است.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی این بی‌اعتنای عامدانه در برابر بیماری و شرایط بد جسمانی سپیده قلیان را شدیدا محکوم کرده و خواهان اعزام فوری و مراقبتهای ویژه پزشکی برای وی میباشد. همچنین از تمام نهادها، اتحادیه ها، سازمانها و احزاب سیاسی میخواهد خواهان آزادی فوری سپیده قلیان شوند.

کمیته مبارزه برای آزادی زندانیان سیاسی
۱۰ اسفند ۱۴۰۰
۱ مارچ ۲۰۲۲




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: