آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 اسفند ماه 1400 = 03-03 2022

عکس؛ بالاترین مقام نظامی روسی که در اوکراین کشته شد

عکس زیر: سرلشگر آندره سوخوویتسکی فرمانده لشگر هفتم نیروهای هوابرد VDV ارتش⁧ روسیه⁩ در تجاوز به اوکراین⁩ کشته شده است. ‏وی تاکنون عالی‌رتبه‌ترین مقام نظامی روسیِ کشته شده در اوکراین است.

وزیر خارجه فرانسه امروز با اشاره به اینکه نیروهای روسیه تعدادی از شهرهای اوکراین را محاصره و بمباران کردند، ابراز نگرانی کرد که در جنگ اوکراین شرایط بدتری در راه باشد.

وی گفت: این امکان وجود دارد که ما از منطق محاصره که روس‌ها به آن عادت کرده‌اند، بترسیم. وی دو شهر حلب و گروزنی در سوریه و چچن که در دهه‌های اخیر مورد بمباران روسیه قرار گرفته‌اند را یادآور شد.

به طور گسترده اعتقاد بر این است که روسیه بزرگ‌ترین زرادخانه هسته‌ای جهان را دارد اما این کشور سلاح‌های ویران‌گر دیگری هم دارد که می‌تواند از آن‌ها استفاده کند و به نظر می‌رسد تاکنون برخی از آن‌ها را نیز در اوکراین به کار برده است. از جمله بمب‌ خوشه‌ای تا بمب خلاء

بمب خلاء سلاحی مرگبار است که اکسیژن هوای اطراف را به درون خود می‌مکد و انفجاری عظیم ایجاد می‌کند. سفیر اوکراین در ایالات متحده گفت که در این حمله از پرتاب‌کننده‌های بمب‌ گرمافشاری استفاده شده است.

در همین حال قانونگذاران آمریکایی از دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات، تقریبا به اتفاق آراء با ۴۲۶ رای موافق و سه مخالف قطعنامه ای را در حمایت از مردم اوکراین به تصویب رساندند.

این قطعنامه که غیر الزام‌آور است، تصریح می کند که مجلس نمایندگان آمریکا "قاطعانه، متعهدانه، با افتخار و با جدیت پشت مردم اوکراین در مبارزه علیه رژیم خودکامه پوتین ایستاده است."

ایران پرس نیوز




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: