آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 اسفند ماه 1400 = 04-03 2022

درخواست سناتور جمهوریخواه آمریکا: پوتین را ترور کنید

سفارت روسیه در واشنگتن درخواست سناتور آمریکایی برای ترور پوتین را "جنایتکارانه" توصیف کرد و خواستار توضیح رسمی در این مورد شد.

به گزارش ایسنا، سفارت روسیه در حساب فیس‌بوک خود اعلام کرد: ما خواستار توضیح رسمی و محکومیت شدید اظهارات "جنایتکارانه" لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی هستیم.

خبرگزاری فرانسه پیش از این گزارش داد که لیندسی گراهام، سناتور آمریکایی عصر پنجشنبه در یک مصاحبه تلویزیونی از افراد مقیم در روسیه خواست تا رئیس جمهور ولادیمیر پوتین را ترور کنند.

گراهام در مصاحبه‌ای با فاکس نیوز عبارات صریح و تکان دهنده‌ای را بیان کرد که در آن به ترور ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه تحریک کرده بود.

وی پس از این مصاحبه، مجموعه‌ای توئیت هم منتشر کرد که در آن باز هم با شدت بیشتری به این اقدام تحریک کرده بود.

این سناتور تندروی آمریکایی در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: آیا یک بروتوس در روسیه وجود دارد؟ آیا سرهنگ اشتافنبرگ موفق تری در ارتش روسیه وجود دارد؟

وی افزود: به نظر می رسد تنها راه پیش رو این است که کسی در روسیه این مرد (ولادیمیر پوتین) را از بین ببرد. شما به کشور خود و جهان خدمت بزرگی خواهید کرد.

لیندسی گراهام ادامه داد: تنها افرادی که می توانند این مشکل را حل کنند، مردم روسیه هستند. گفتنش آسان اما انجام دادنش سخت است.

این سناتور آمریکایی اضافه کرد: مگر اینکه بخواهید تا آخر عمر در تاریکی زندگی کنید و در فقر مطلق از بقیه دنیا منزوی شوید و در تاریکی زندگی کنید، باید در پاسخ به این بحران اقدام کنید.

«مارکوس یونیوس بروتوس» سیاستمدار اواخر دوران جمهوری روم است که در ماجرای قتل ژولیوس سزار نقش ایفا کرد و «کلاوس فون اشتاوفنبرگ» افسر ارتش آلمان که تلاشی نافرجام برای ترور هیتلر داشت.




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: