آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 1 فروردین ماه 1401 = 21-03 2022

یک زندانی دو تابعیتی سالخورده در زندان اوین جان باخت

خبرگزاری هرانا – فرزند شکرالله جبلی، زندانی دو تابعیتی ایرانی – استرالیایی از فوت پدر خود در زندان خبر داد. آقای جبلی بهمن ماه ۹۸ با شکایت وزارت اطلاعات از بابت یک پرونده مالی بازداشت شده بود.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز یکشنبه ۲۹ اسفندماه ۱۴۰۰، پسر شکرالله جبلی، زندانی دو تابعیتی ایرانی – استرالیایی در شبکه های اجتماعی از فوت پدر خود خبر داد.

آقای جبلی در تاریخ ۱۱ بهمن ماه ۹۸ با شکایت وزارت اطلاعات از بابت یک پرونده مالی بازداشت شده بود.

پیشتر سازمان عفو بین الملل در بیانیه ای نسبت به شرایط جسمانی این زندانی دو تابعیتی ۸۲ ساله هشدار داده و خواستار آزادی وی شده بود.

در این بیانیه درخصوص وضعیت سلامتی شکرالله جبلی آمده بود: «این بیمار سالمند از مراقبت‌های پزشکی و داروهای تخصصی محروم است.» بر اساس این بیانیه وضعیت سلامتی آقای جبلی از زمان بازداشت رو به وخامت گذاشته بود. او از سنگ کلیه، درد سیاتیک و فشار خون بالا رنج میبرد و در سال ۹۹ جهت درمان به بیمارستانی خارج از زندان منتقل شده بود که در پی سکته مغزی علیرغم دستور پزشکان به زندان بازگردانده شده و از رسیدگی های پزشکی محروم مانده بود.

بر اساس این گزارش آقای جبلی در بخشی از پرونده خود از بابت اتهامات اقتصادی به ۴ سال و ۶ ماه حبس محکوم شده بود و بخش دوم پرونده همچنان مفتوح بود. گفته میشود که او در جریان بخش نخست پرونده از داشتن وکیل انتخابی محروم بوده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: