آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 3 فروردین ماه 1401 = 23-03 2022

شکست عاجزان قرن بیست و یکم در مقابل نوروز + فیلم

فیلم زیر؛ سخنان یک آخوند در مخالفت با نوروز:

....نوروز بدعت است، علف از توی زمین در میاد برای من که عید نیست، برای گاو و خر عید است! نوروز خلاف اسلام است و عید زرتشتی‌هاست دین ما، عید غدیر، فطر قربان و مبعث را عید می‌داند...

آقایان! خلفایتان نتوانستند ما را عوض کنند؛ شما هم نخواهید توانست

شکوه میرزادگی/بنیاد پاسارگاد: امسال نیز، با همه ی فقر و بیماری و مشکلاتی که حکومت اسلامی بوجود آورده؛ ایرانیان حتی بیشتر از سال های پیش به استقبال نوروز و سال نوی خودشان رفته اند، بیشتر از سال های پیش به دیدار اماکن تاریخی و فرهنگی رفته اند و بیش از سال های پیش در ایران و خارج ایران جشن های نوروزی را پاس داشته اند. حکومت اسلامی و مسئولین عبوس و همیشه ماتم زده اش هم؛ همچون 43 سال گذشته جز نوحه سرایی ها در «سال تحویل»، و ممنوعیت هایی که برای دیدار و تجمع در اماکن تاریخی و فرهنگی غیرمذهبی بوجود آورده اند، کار دیگری نداشته اند.

آن ها علاوه بر این که عناوین «نوروز مبارک» و یا «سال نو مبارک» را در رسانه های دولتی شان نشان ندادند حتی اجازه انتشار عکس هایی را که از اماکن تاریخی و فرهنگی گرفته شده را نداده اند. اما خبرهای غیر حکومتی و عکس هایی که تا این لحظه فقط از حافظیه منتشر شده نشان می دهد که بیشترین ایرانیانی که به سفرهای نوروزی رفته اند با این که محدودیت و گرانی رفتن به این اماکن بسیار بیشتر از رفتن به اماکن مذهبی بوده، ترجیح داده اند که نوروزشان را با شادمانی و در کنار یادگارهایی از نیاکان ایرانی شان آغاز کنند.

این حکومت و مسئولین واپسگرایش هنوز نفهمیده اند که ما «طوطیان شهد و شکر» را حتی خلفای قرون وسطایی شان نتوانستند برای همیشه تبدیل به «مرغان مرگ اندیش» کنند؛ این ها که، عاجزان قرن بیست و یکم هستند، چه می توانند کرد؟

در پانوشت، یکی از متن هایی را که رسانه های حکومت اسلامی امسال چون بخشنامه ای در مورد سال نو ی ایرانی منتشر کرده ملاحظه کنید و ببینید که این حکومت چگونه همچنان تلاش می کند، که اولا رشته ی محبت ایرانیان را با گذشته تاریخی و فرهنگی خودشان پاره کند؛ و از سویی دیگر با دروغ و تزویر زیباترین و مهم ترین جشن و عید ایرانیان را تبدیل به یکی از اعیاد اسلامی جلوه دهد*

*****

*آیین تحویل سال نو در حرم شاهچراغ، حافظیه و تخت‌جمشید برگزار شد

این آیین ها پس از توقف دو ساله به خاطر شرایط شیوع کرونا در این اماکن. و همچنین دیگر بقاع متبرکه و اماکن گردشگری استان برگزار شد.

عشق و دلدادگی به اهل بیت علیهم السلام سبب شد به هنگام تحویل سال نو، زائران بسیاری در حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) حضور یابند و آغاز سال نو را در این بارگاه مقدس در شهر شیراز سومین حرم اهل بیت در ایران اسلامی گرامی دارند.

برنامه تحویل سال همچنین در آرامگاه حافظیه هم برگزار شد و در هر دو مکان حرم مطهر شاهچراغ (ع) و حافظیه، برنامه های حافظ خوانی، نوروز خوانی ، مناجات و تواشیح با حضور مهمانان نوروزی اجرا شد.

نورافشانی و مراسم ویژه تحویل سال نو در مجموعه جهانی تخت جمشید در محدوده شهرستان مرودشت نیز برگزار شد.

برنامه های هنری و فرهنگی متنوعی از جمله نورپردازی، موسیقی محلی، سنتی و پاپ،شعرخوانی و طنزپردازی به هنگام تحویل سال نو برای بازدیدکنندگان تخت جمشید اجرا شد.

تلاوت قرآن کریم و دعای تحویل سال و نیز پخش سرود ملی کشورمان اجرا شد. تلاوت دعای فرج ، صلوات خاصه امام رضا علیه السلام و مولودی خوانی هم از برنامه های تحویل سال در تخت جمشید بود.

به گفته سید موید محسن نژاد سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی فارس، در طول ایام نوروز برنامه های ویژه مهمانان نوروز با همکاری و هماهنگی دستگاههای اجرایی از جمله معاونت هماهنگی امور زائرین و گردشگری استانداری، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، شهرداری شیراز و دیگر نهادها اجرا خواهد شد.




www.youtube.com/watch?v=dlMkfP5X6eM

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



epsilon March 23, 2022 08:20 PM

آقای آخوند! شیعه گری شما هم یک بدعت است، پس شیعه گری شما هم خلاف اسلام است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Nader March 24, 2022 06:11 AM

نویسنده این متن باید درک کند که کار از کار گذشته اسلام و اهل بیت دیگر وجود ندارد در ایران چشم هایتان را باز کنید دست بر دارید تا کی می خواهید ما را فریب دهید که اسلام خوب است اهل بیت خوب است این آخوندها خوب نیستند از کی تا به حال در شاهچراغ شیراز جشن نوروز برپا میشود به چه مناسبتی باید آنجا مراسم نوروز برگذار شود در حافظیه بود در تخت جمشید بود درست باید هم باشد ولی در شاهچراغ ؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: