آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 7 فروردین ماه 1401 = 27-03 2022

این پهپاد آمریکایی قاتل جان ارتش روسیه می شود + فیلم

مقامات آمریکایی گفته‌اند برای اولین بار کمک‌هایی شامل یکی از پیشرفته‌ترین محصولات پهپادهای آمریکا را در اختیار ارتش اوکراین قرار داده اند.

به گزارش یورونیوز، ایالات متحده آمریکا به تازگی یک بسته نظامی ۸۰۰ میلیون دلاری را برای کمک به اوکراین در مقابل حمله روسیه اختصاص داده است. مقامات آمریکایی گفته‌اند برای اولین بار این کمک‌ها شامل یکی از پیشرفته‌ترین محصولات این کشور به نام پهپادهای انتحاری «سوئیچ‌بلید» (Switchblade) هستند. (فیلم زیر)

آمریکا پیشتر این سلاح را تنها در اختیار قابل‌اعتمادترین متحد خود، یعنی بریتانیا، قرار داده بود.

به گفته مسئولان شرکت سازنده، این پهپاد مجهز به مکان‌یاب جغرافیایی (جی‌پی‌اس) است و اپراتور با یک تبلت می‌تواند آن را کنترل کند. این بمب پرنده پس از آن‌که روی هدف قفل شد می‌تواند تا ۱۶۰ کیلومتر در ساعت شتاب بگیرد و حتی در صورتی که هدف اقدام به گریز کرد آن را به صورت خودکار تعقیب کند.

مدل نخست این پهپاد نمی‌تواند به زره تانک نفوذ کند، اما کلاهک انفجاری آن به اندازه‌ای قوی است که بتواند وسایل نقلیه غیر زرهی و تجمع نیروهای پیاده دشمن را هدف بگیرد و به طوری موثر به آن‌ها ضربه بزند. این قابلیت اکنون با بالا گرفتن جنگ شهری در اوکراین و بمباران‌های توپخانه‌ای روسیه اهمیتی استراتژیک و فزاینده پیدا کرده‌ است چرا که نیروهای اوکراینی می‌توانند با این روش واحدهای فرماندهی توپخانه ارتش روسیه و پرسنل آن را از دور خارج کنند.

نوع دوم این پهپاد قدرتمند‌تر است و می‌تواند اهداف زرهی نظیر تانک‌ها را نیز نابود کند. این مدل در حدود ۴۰ کیلومتر برد دارد و می‌تواند تا ۴۰ دقیقه در هوا پرواز کند. به دلیل حجم زیادتر مواد انفجاری و توانایی پرواز بالاتر، وزن این محصول نیز بیشتر است و به ۵۵ کیلوگرم می‌رسد.

این پهپادهای انتحاری یک‌بار مصرف هستند و سایزی تقریبا به اندازه یک نان باگت دارند به نحوی که داخل یک کوله‌پشتی جا می‌شوند. این پهپادها مجهز به دوربین، سیستم هدایت و مواد منفجره هستند و با ملخ کوچکی که دارند می‌توانند با سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت حرکت کنند.

یکی از نقاط قوت این پهپادها توانایی کنترل آن‌ها تا لحظه آخر است؛ به این معنی که اپراتور می‌تواند تا یک ثانیه قبل از اصابت پهپاد به هدف، ماموریت آن را لغو یا هدف دیگری برای آن‌ها تعیین کند. هدف از این قابلیت این است که اطمینان حاصل شود حملات دقیق هستند و اگر ناگهان غیرنظامیانی در محل دیده شدند، بتوان حملات را حتی در آخرین لحظه لغو کرد.

در مقایسه با پهپادهای بیرقدار ترکیه، مزیت پهپادهای سوئیچ‌بلید این است که نیازی به سوخت‌گیری مجدد ندارند و با حداقل آموزش عملیاتی می‌شوند.

منابع نزدیک به وزارت دفاع آمریکا گفته‌اند در فاز اول ارسال تعداد ۱۰۰ عدد از پهپادهای سوئیچ‌بلید به اوکراین فرستاده می‌شود. با این حال در ادامه احتمالا این میزان به طور قابل توجهی افزایش خواهد یافت.

دولت ایالات متحده قبلا تقبل کرده است که بیش از ۱.۲ میلیارد دلار کمک امنیتی به اوکراین ارسال کند. این کمک شامل بیش از ۶۰۰ موشک ضد هوایی استینگر، ۲۶۰۰ سامانه ضد تانک جاولین، ۲۰۰ نارنجک‌انداز، ۴۰ میلیون فشنگ و مهمات تسلیحات کوچک و بیش از ۱ میلیون نارنجک و خمپاره است. گلوله‌‌های توپخانه، موشک‌های هلیکوپتر، قایق‌های گشتی، تصاویر ماهواره‌ای، جلیقه ضدگلوله، کلاه ایمنی و سایر تجهیزات تاکتیکی از موارد دیگر کمک‌های نظامی آمریکا به شمار می‌رود.






www.youtube.com/watch?v=nXtVErRyS3M

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: