آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 16 فروردین ماه 1401 = 05-04 2022

مقام ارشد لهستانی به مکرون: مگر کسی با هیتلر مذاکره کرد؟

نخست‌وزیر لهستان، رئیس‌جمهوری فرانسه را به دلیل چندین گفت‌وگوی تلفنی و مذاکره با ولادیمیر پوتین از زمان آغاز حمله روسیه به اوکراین به‌شدت مورد انتقاد قرار داد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وبسایت روزنامه دیلی‌میل، ماتئوش موراویکی، نخست‌وزیر لهستان در یک کنفرانس خبری امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه را به دلیل تماس‌های تلفنی‌اش با ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه سرزنش کرد.

این انتقادات در حالی مطرح شد که فرانسه روز گذشته (دوشنبه) تایید کرد که تصمیم گرفته مانند آلمان، کارکنان دیپلماتیک روسیه را از این کشور اخراج کند.

اوکراین نیروهای روسیه را به «قتل ‌عام» در شهر بوچا متهم کرد و رهبران غربی به تصاویر جنازه‌های اوکراینی رها شده در خیابان‌ها با خشم واکنش نشان دادند.

لهستان مکرراً خواستار تحریم‌های سخت‌تر علیه روسیه و ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین شده است.

این کشور همچنین خواستار تشکیل دادگاهی بین‌المللی برای رسیدگی به کشتار غیرنظامی‌ها در اوکراین شده است.

موراویکی گفت: جناب ماکرون! چند بار با پوتین مذاکره کرده‌اید؟ به چه رسیدید؟ آیا توانستید هیچ یک از این اقدامات که اتفاق افتاده را متوقف کنید؟

وی افزود: با مجرم‌ان نباید مذاکره کرد، باید با آن‌ها جنگید... کسی با هیتلر مذاکره نکرد! (اگر شما بودید) با هیتلر، استالین یا پل پوت (نخست‌وزیر سابق کامبوج) مذاکره می‌کردید؟

دفتر رئیس‌جمهوری فرانسه به این انتقادات واکنش نشان داده و گفت، پوتین باید متوجه خواسته‌های کشورهای غربی و هزینه‌ای که روسیه برای نادیده گرفتن این خواسته‌ها خواهد پرداخت، شود.

یکی از مقامات دفتر ریاست‌جمهوری فرانسه گفت: از همان ابتدا، رئیس‌جمهوری (ماکرون) از تمامی راه‌های در دسترس برای وادار کردن پوتین به پایان جنگ استفاده کرده است، راه‌هایی از جمله تحریم‌های گسترده، حمایت از اوکراین، خواسته‌هایی که در تماس‌ةای تلفنی مذکور، مستقیما به پوتین ارائه شده است.

ماکرون از هیچ تلاشی برای میانجی‌گری میان پوتین و همتای اوکراینی‌اش، ولودیمیر زلنسکی فروگذار نکرده است.

این در حالیست که به‌ گفته وزیر "روابط اروپایی" در فرانسه، اتحادیه اروپا احتمالا فردا چهارشنبه تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه معرفی خواهد کرد.

این تحریم‌ها پس از انتشار گزارش‌هایی درباره کشته شدن شهروندان اوکراینی در شمال این کشور توسط روسیه، بوده است.

این وزیر فرانسوی گفته: "اتحادیه اروپا باید سریعا درباره واردات گاز و زغال سنگ از روسیه اقدام کند."

در همین حال رئیس جمهوری اوکراین روسیه را به تلاش برای پاک کردن آثار 'جنایات جنگی' در اوکراین متهم کرده است.

زلینسکی در سخنانی از دفتر خود در کی‌یف خطاب به مردم کشورش گفته که نیروهای روسیه بیش از ۳۰۰ غیرنظامی را در شهر بوچا "کشته یا شکنجه کرده‌اند."

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است روز سه شنبه اوضاع اوکراین را بررسی کند. نماینده روسیه در سازمان ملل می‌گوید امروز مدارکی را به شورای امنیت سازمان ملل ارائه خواهد کرد تا نشان دهد نیروهای روسیه چنین رفتاری نداشته‌اند.



اردلان April 5, 2022 01:47 PM

مکرون خود در وقتش بسیار بدتر از پوتین و هیتلر خواهد بود او اینک آبی در پیش رو نمی بیند وگرنه شناگر ماهری ست
سرکوب شدید مردم معترض فرانسه به دست او در این چند سال اخیر ثابت کرده که او دیکتاتوری ست بسیار بیرحم تر پوتین

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: