آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 21 فروردین ماه 1401 = 10-04 2022

فیلم؛ حکم زندان و شلاق برای مسالمت آمیزترین تجمع

۱۶۰ سال زندان برای معترضین به انتقال آب سبزکوه در سرشاخه‌های کارون.

۲۲ تن از شهروندان معترض به پروژه انتقال آب سبزکوه به بروجن، از سوی شعبه ۱۰۱ بیدادگاه کیفری ۲ شهرستان بروجن رویهم به ۱۶۰ سال حبس، ۱۴۸۰ ضربه شلاق و پرداخت جزای نقدی محکوم شدند.

این شهروندان در اعتراض به انتقال آب دست به تجمع اعتراضی زده بودند و پس از سوگواری نمادین بختیاری با ساز عزاداری بر چشمه خشک شده «آلوقره» که به وسیله تونل سبزکوه خشک شده بود بازداشت شدند.

‏اعتراض اهالی چغاخور مسالمت آمیزترین تجمع و نوآورانه‌ترین کنش محیط زیستی بود که انجام شد. این اعتراض در سال ۹۴ با برگزاری عزاداری نمادین بر چشمه خشک شده «آلوقره» صورت گرفت. (فیلم زیر)

چهارشنبه، ۲۸ مهر ۱۴۰۰ جلسه بیدادگاه جمهوری اسلامی ۵۴ تن از فعالان محیط‌ زیست و معترضان به طرح انتقال آب که برای آن عزاداری کرده بودند، در شعبه ۱۰۱ بیدادگاه کیفری۲ بروجن برگزار شده بود. این افراد با شکایت قرارگاه تخریبگران خاتم الانبیاء سپاه تروریستی و به اتهام تحریک مردم و تخریب اموال در بیدادگاه حاضر شده بودند و اکنون حکم گرفته‌اند.





www.youtube.com/watch?v=rv4RWn-tWao

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: