آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 22 فروردین ماه 1401 = 11-04 2022

اوکراین؛ واکنش آمریکا به انتصاب فرمانده قسی‌القلب روس

مشاور امنیت ملی آمریکا، کرملین را متهم کرد که با انتصاب ژنرال باسابقه جنگ سوریه و قسی‌القلب به عنوان مسئول جنگ در اوکراین، در پی ارتکاب قساوت و جنایات بیشتر علیه غیرنظامیان اوکراینی است.

جیک سالیوان در مصاحبه با شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان گفت که مسئولیت هدف قرار گرفتن غیرنظامیان (در اوکراین) متوجه کرملین است.

این مقام کاخ سفید تصریح کرد: «این فرمانده فقط یک عامل دیگر ارتکاب جنایات و قساوت علیه غیرنظامیان اوکراین خواهد بود».

این اظهارات پس از آن بیان می‌شود که روز شنبه گزارش‌هایی به نقل از مقام‌های غربی مبنی بر انتصاب ژنرال الکساندر دورنیکوف، از با سابقه‌ترین نظامیان روسیه، به عنوان فرمانده جدید جنگ در اوکراین منتشر شد.

ژنرال دورنیکوف ۶۰ ساله به دلیل نقشی کلیدی که در عملیات نظامی در جنوب سوریه ایفا کرد شناخته می‌شود. او در سال ۲۰۱۶ به دلیل فرماندهی عملیات در جنگ سوریه نشان «قهرمانی» روسیه، از بالاترین مدارج نظامی این کشور را، از سوی ولادیمیر پوتین دریافت کرد.

سالیوان ضمن اعلام پشتیبانی آمریکا از مقاومت اوکراینی‌ها در برابر تهاجم روسیه افزود که «انتصاب هیچ فرماندهی نمی‌تواند این واقعیت را پاک کند که روسیه پیشاپیش با شکست راهبردی در اوکراین روبه‌رو شده است».

در همین حال، یک مقام ارشد آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت انتصاب فرمانده جدید در پی عقب‌نشینی ارتش روسیه از حومه کی‌یف، پایتخت اوکراین، و تغییر آرایش نیروهای روسی انجام گرفته است. تهاجم نیروهای روسیه به اوکراین وارد چهل‌وششمین روز خود شده است.

با این حال، سازمان‌های حقوق بشری و قدرت‌های غربی در هفته‌های گذشته از دریافت گزارش‌های معتبر مبنی‌ بر ارتکاب «جنایات جنگی» توسط نیروهای ارتش روسیه در اوکراین خبر داده‌اند.




علیرضا توحیدلو April 11, 2022 10:15 AM

به «مدالهایِ قلّابی» این «گروهبان» (گروهبان الکساندر دورنیکوف) توجّه نکنید سوریه داستانِ دیگری است این «گروهبانِ »؛ در سوریّه هر کاری که می خواست میتوانست انجام دهد زیرا مردمِ سوریه هیچ دادرسی نداشتند و از امکاناتِ نظامیِ اوّلیه نیز برخوردار نبودند به همین خاطر این «گروهبانِ » به دریافتِ «مدالِ قهرمانی» رسید شغلِ شریفِ این «قهرمانِ قلّابی» فقط ویران کردنِ «خانه هایِ مسکونی» بود برایِ پیاده نظام نیز از «گوشتهایِ دَمِ توپِ شیعه مسلک» و نوکرانی مانندِ «حاج قاسم» استفاده میکرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: