آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 27 فروردین ماه 1401 = 16-04 2022

یک زندانی در زندان ماکو به نشانه اعتراض خودسوزی کرد

یک زندانی اهل ماکو که در زندان مرکزی این شهر محبوس است به نشانه اعتراض به بلاتکلیفی خود اقدام به خودسوزی نموده و وضعیت جسمانیش وخیم گزارش شده است.

بر اساس اطلاع هه‌نگاو، روز چهارشنبه ۲۴ فروردین ١٤٠١ (۱۳ آوریل ۲۰۲۲)، یک زندانی با هویت محمد درفشی ۳۸ ساله در زندان مرکزی ماکو به نشانه اعتراض به ۸ سال بلاتکلیفی قضایی خود در این زندان اقدام به خودسوزی نموده است.

هه‌نگاو مطلع شده است که محمد درفشی پس از آنکه یک هفته دست به اعتصاب غذا زده و از سوی مسئولین زندان هیچ توجهی به خواسته‌هایش نشده اقدام به خودسوزی نموده است.

یک منبع نزدیک به خانواده درفشی در اینباره به هه‌نگاو گفت: " محمد بنفشی پس از خودسوزی به دلیل وخامت وضعیت جسمانی به بیمارستان خمینی ارومیه منتقل شده و کماکان تحت مراقبت‌های پزشکی قرار دارد.

محمد درفشی ۳۸ ساله، متاهل و پدر دو فرزند و اهل روستای "ملا حسن" از توابع ماکو، ۸ سال پیش در پرونده‌ای مشترک همراه با دو شهروند دیگر که نسبت برادری با هم دارند به نام‌های فرزنده شمس و صدیق شمس به اتهام مرتبط با قاچاق انسان بازداشت و از آن زمان بلاتکلیف و بدون حق استفاده از حق مرخصی در زندان مرکزی ماکو محبوس هستند.





Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: