آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 فروردین ماه 1401 = 18-04 2022

مردم روز به روز فقیرتر می‌شوند؛ آخوند: امتحان الهی است

روزنامه شرق در مطلبی با اشاره به گسترش فقر و حاشیه‌نشینی در تهران نوشت: ریزش فقرا به حاشیه شهر در محلات فقیرنشین تهران شدت گرفته است گزارش سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان تهران حاکی از آن است که حدود چهار میلیون تهرانی، حاشیه‌نشین هستند یا در بافت ناکارآمد زندگی می‌کنند.

این رونامه نوشت: در محله‌های فقیرنشین شهر اوضاع خانه به دوش‌ها وخیم‌تر است. در منطقه دولتخواه، جایی که مردم شانه به شانه حاشیه‌نشینان هستند، یک آپارتمان قدیمی ۶۰ متری نیاز به ۱۰۰میلیون تومان ودیعه و بین دو میلیون و ۱۰۰ تا دو میلیون و ۵۰۰هزار تومان اجاره دارد.

ماهانه صدها هزار نفر از طبقه متوسط به طبقه فرودست سقوط می‌کنند

روزنامه همدلی نیز نوشت: آنگونه که آسیب شناسان اجتماعی می‌گویند در حال حاضر ماهیانه ۶۰۰ الی ۷۰۰هزار نفر از طبقه متوسط به طبقه فرودست سقوط می‌کنند. تعداد جمعیت طبقه متوسط امروز به‌شدت کم شده است و طبق آمارها به‌واسطه گرانی و تورم خط فقر بین ۱۲ الی ۱۶میلیون تومان است که همین مسأله حاکی از حذف طبقه متوسط و تبدیل جامعه ایران به دو طبقه فرودست و ثروتمند شده است

فقر و گرانی و فساد، امتحان الهی است

در این میان نماینده، ولی فقیه در گیلان گفته: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

به گزارش خبرگزاری حوزه، رسول فلاحتی، روز پانزدهم ماه رمضان در مصلای رشت در تفسیر آیه‌های ۱۰ و ۱۱ سوره احزاب به جمعیت ۱۰ هزار نفری لشکر کفار در مقابل سپاه ۳ هزار نفری مسلمانان در جنگ احزاب اشاره کرد و گفت: دو گروه به خدا گمان داشتند و نخستین آن منافقان و بیماردلان بودند که منافقان عقیده داشتند مردم مدینه دیگر به استیصال می‌رسند، اما گروه دوم مومنان بودند که گمان حسن و خوب داشتند و می‌پنداشتند خدا به طور قطع نصرت را از آن آن‌ها خواهد کرد.

امام جمعه رشت با بیان اینکه مسلمانان در جنگ احزاب امتحان و آزمایش شدند، افزود: این سنت خداست که همه انسان‌ها باید امتحان شوند تا مومن از کافر و منافق جدا شود.

فلاحتی، آزمایش و امتحان تمام انسان‌ها را سنت الهی خواند و افزود: خدا مومن را می‌آزماید و در این راستا هر انسانی که بخواهد به مقام معنوی برسد باید از امتحان‌های الهی سربلند بیرون آید.

وی، امتحان را سنت جاری خدا بر انسان و جوامع بشری عنوان کرد و گفت: فقر، گرانی، زلزله، سیل، فساد، سلطه ظالمان و … به نوعی امتحان است و انسان باید بداند چگونه با امتحان‌های الهی مواجه شده و از آن خارج شود.

نماینده، ولی فقیه در گیلان تصریح کرد: مومن همواره باید امیدوار به رحمت الهی و خوف از خدا باشد.





اسمال در نیویوک April 18, 2022 03:58 PM

خودت در ناز و نعمت ماشین و رانند و ویلا سفره چلو کباب و پس انداز ملیاردی ولی دیگران بچه شون از گرسنگی بمیره که داره امتحان پس میده! ! !؟؟؟؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: