آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 31 فروردین ماه 1401 = 20-04 2022

تغییر اساسی در سیستم ویزا و اقامت امارات متحده عربی

امارات متحده عربی پس از چند سال یکی از بزرگ‌ترین تغییرات اساسی را در سیستم ویزا و اقامت این کشور تصویب کرد.

به گزارش نشنال نیوز، تغییر‌های اعمال‌شده برای دریافت ویزای امارات متحده عربی گوناگون است و امکان سفر و اقامت تعداد بیشتری از متقاضیان را فراهم می‌کند. بر اساس قوانین جدید، افرادی که به‌عنوان مسافر وارد امارات می‌شوند می‌توانند به جای ۳۰ روز، از ۶۰ روز اقامت بهره‌مند شوند.

این تغییرها به تایید شیخ محمد بن راشد، نخست‌وزیر و حاکم دبی، رسیده است و تا سپتامبر اعمال خواهد شد. در مدل جدید، علاوه بر این که خدمات ویزای طلایی گسترش پیدا می‌کند، ویزای ورودی جدید برای جویندگان کار، به‌ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های برتر با سهولت بیشتری فراهم می‌شود. افراد حرفه‌ای و متخصص با حقوق ۳۰ هزار درهم (۸۱۰۰ دلار) در ماه یا بیشتر می‌توانند برای دریافت ویزای طلایی اقدام کنند.

به گزارش رسانه‌های دولتی امارات متحده عربی، سیستم جدید ورود و اقامت در این کشور که با هدف جذب و حفظ استعدادهای جهانی و افراد متخصص تغییر کرده، نشان‌دهنده انعطاف‌پذیری و رقابت در بازار کار این کشور است، ضمن این که به افزایش احساس ثبات در بین ساکنان امارات متحده عربی منجر می‌شود.

تغییر در دریافت ویزا و اقامت امارات متحده مزایای بیشتری را برای اعضای خانواده‌های ساکن در این کشور فراهم می‌کند. اکنون والدین می‌توانند به‌جای ۱۸ سال، تا ۲۵ سالگی فرزند پسرشان را تحت حمایت خود قرار دهند، در عین حال که به‌طور نامحدود فرزند دختر مجردشان را زیر پوشش خود دارند. به کودکان دارای معلولیت نیز بدون در نظر گرفتن سن آن‌ها اجازه اقامت دائم داده می‌شود.

برخی از انواع ویزا و اقامت در امارات بر اساس قوانین به‌روزرسانی‌شده عبارت است از:

ویزای ورود برای کشف فرصت‌های شغلی: این ویزا با هدف جذب استعدادهای جوان و متخصصان ماهر، برای کشف فرصت‌های شغلی در نظر گرفته شده است و نیازی به حمایت‌کننده مالی یا معرفی میزبان ندارد. این ویزا به افرادی که طبق معیارهای معرفی‌شده امارات متحده در سطح دارندگان مهارت‌های اول، دوم یا سوم طبقه‌بندی شده باشند و همچنین به آخرین فارغ‌التحصیلان ۵۰۰ دانشگاه برتر جهان اعطا می‌شود. حداقل مدرک تحصیلی باید لیسانس یا معادل آن باشد.

ویزای گردشگری چندورودی: علاوه بر ویزای گردشگری معمولی، ویزای گردشگری پنج‌ساله چند ورودی نیز در امارات مد نظر قرار گرفته است. این نوع ویزا نیاز به معرفی حمایت‌کننده مالی ندارد و به فرد اجازه می‌دهد تا ۹۰ روز متوالی در امارات حضور داشته باشد. در عین حال ممکن است برای مدت مشابهی تمدید شود، مشروط بر این که کل مدت اقامت در یک سال از ۱۸۰ روز بیشتر نشود. این ویزا به مدرکی مبنی بر داشتن موجودی بانکی چهار هزار دلاری یا معادل آن به ارزهای خارجی در طول شش ماه قبل از ارسال درخواست، نیاز دارد.

ویزای طلایی برای حمایت از خانواده و کارگران خانگی: اصلاحیه‌هایی در طرح اقامت طلایی برای افزایش تعداد افراد مشمول آن ارائه شده است. این اقامت ۱۰ ساله به سرمایه‌گذاران، کارآفرینان، استعدادهای استثنایی، دانشمندان و متخصصان، کارکنان خط مقدم درمان و دانشجویان و فارغ‌التحصیلان برجسته اعطا می‌شود. دارندگان ویزای طلایی می‌توانند اعضای خانواده خود، از جمله همسر و فرزندان، را بدون در نظر گرفتن سن آن‌ها تحت پوشش داشته باشند و این موضوع همچنین شامل کارگران خانگی آن‌ها نیز می‌شود. هیچ محدودیتی در رابطه با بیشترین مدت اقامت در خارج از امارات به‌منظور معتبر ماندن اقامت طلایی وجود ندارد. در صورت فوت دارنده اصلی اقامت طلایی، اعضای خانواده او می‌توانند تا پایان مدت مجوز خود در امارات بمانند.

ویزای طلایی برای دانشمندان: این ویزا به دانشمندان و محققان بانفوذ اعطا می‌شود. داوطلب دریافت این ویزا باید دارای مدرک دکتری یا کارشناسی ارشد در رشته‌های مهندسی، فناوری اطلاعات، علوم زیستی یا علوم طبیعی از دانشگاه‌های برتر بوده و دستاوردهای تحقیقاتی قابل توجهی داشته باشد.

ویزای طلایی برای متخصصان ماهر: این ویزا برای جذب کارگران ماهر با مدارک تحصیلی و سوابق حرفه‌ای در تمامی رشته‌ها از جمله پزشکی، مهندسی، فناوری اطلاعات، بازرگانی و اداری، آموزش، حقوق، فرهنگ و علوم اجتماعی در نظر گرفته شده است.

متقاضیان باید یک قرارداد کار معتبر در امارات داشته باشند و بر اساس طبقه‌بندی وزارت منابع انسانی در سطح شغلی اول یا دوم جا بگیرند.

تغییرهای جدید اعمال‌شده از جمله دریافت ویزای سبز برای کارگران ماهر و افراد خوداشتغال، امکان دریافت اقامت پنج ساله را بدون نیاز به داشتن حامی یا کارفرما فراهم می‌کند. حداقل سطح تحصیلات باید لیسانس یا معادل آن باشد و حقوق متقاضیان نباید کمتر از ۱۵ هزار درهم باشد. ویزای سبز برای سرمایه‌گذار یا شریکان مالی پروژه‌های فعال در امارات متحده نیز در نظر گرفته شده است.

به سرمایه‌گذارانی که در فعالیت‌های تجاری این کشور مشارکت کنند اقامت پنج ساله داده می‌شود، در حالی که پیش از این دو سال اعتبار اقامت برای این افراد وجود داشت. دارنده ویزای سبز مجاز است هر کدام از اقوام درجه یک خود را به امارات متحده بیاورد و در همه موارد، مدت اقامت اعضای خانواده به همان مدت اقامت دارنده اصلی خواهد بود.

ایندیپندنت



مهتاب April 21, 2022 09:42 AM

در زماني كه ايران اين كارها را ميكرد براي پيشرفت ايران دبي يه بيابوني بيش نبود الان اينها به اوج پيشرفت رسيدن و ايرلن و ايراتي عقب افتادن و تحقير و ذليل شدن بوسيله رژيم كثيف ملايان و پاسداران خائنشان اي لعنت بر خميني و هزاران لعنت بر پدر و مادر خامنه اي دجال با مزدوران سپاهييش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: