آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 3 اردیبهشت ماه 1401 = 23-04 2022

بحران برجام؛ این یک مین‌گذاری است که ترامپ انجام داد

یک کارشناس حکومتی​ توقف مذاکرات برجام برای نظام را خطرناک خواند و گفت: «آمریکایی‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسأله برجام را ذیل پرونده اوکراین بپردازند و از اولویت اول خود خارج کنند همان‌طور که کشور‌های ۱+۴ و حتی چین و روسیه هم مانند گذشته به ضرورت هر چه سریع‌تر توافق توجهی ندارند و منتظر نتیجه تعیین‌کننده جنگ اوکراین هستند».

خوش چهره درباره به‌نتیجه رسیدن مذاکرات برجام گفت: «اگر سپاه از این لیست تروریستی آمریکا خارج نشود، هم‌آمیختگی سپاه با اقتصاد، حتی در صورت احیای برجام باز هم دست نظام در بسیاری از زمینه‌ها بسته است. این یک مین‌گذاری است که ترامپ انجام داد».

وی گفت: اکنون جهان به‌نبود نفت ایران عادت کرده و این دردسر بسیار جدی برای نظام است.

طولانی شدن مذاکرات وین سازنده نیست

جوزف بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از بن‌بست موجود در مذاکرات خبر داد و به‌نقل از عبداللهیان نوشت: «دولت آمریکا باید جسارت اصلاح سیاست‌های اشتباه گذشته را داشته باشد»

بورل با اشاره به وضعیت کنونی مذاکرات وین، به وزیر خارجه ​​​​رئیسی هشدار داده که «طولانی شدن» توقف «در مذاکرات وین را سازنده نمی‌داند».

بورل هم‌چنین به امیر عبداللهیان گفت که «جنگ در اوکراین» یک «بحران جهانی» است که «می‌تواند تبعات منفی در بر داشته باشد»




کامران فرزان April 24, 2022 02:14 AM

مطلقا چیزی بنام تحریم نفت ایران جز بر روی کاغذ وجود ندارد تحریم ها بهانه ای است تا ایران نتواند مستقیما نفت بفروشد اما صادرات نفت هرگز متوقف نشده است این نفت ها بار کشتی ها میشوند و در روی دریا با قیمت خیلی کمتر توسط تجار انگلیسی و امریکائی با سود دولاپهنا معامله میشوند نفت لیبی هم همین حالت را دارد ولی سود انجا نصیب فرانسه میشد دموکرات ها خیال دارند که این برنامه را در مورد عربستان و امارات هم پیاده کنند تا سود ده برابر ببرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: