آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 4 اردیبهشت ماه 1401 = 24-04 2022

در جنگ با عراق هم با اسرای ایرانی این‌گونه برخورد نشد

سهیلا حجاب، زندانی سیاسی و از مخالفان حجاب اجباری، که هم‌اکنون دوره محکومیت خود را در بند زنان کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه می‌گذراند، در نامه‌ای با شرح بدرفتاری‌ها و شکنجه روحی و جسمی توسط مسئولان زندان نوشت که «در جنگ ایران و عراق هم با اسرای ایرانی این‌گونه برخورد نشد».

خانم حجاب در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران و رئیس پیشین قوه قضائیه، خاطرنشان کرده که او و بسیاری از زندانیان سیاسی با اتهام‌های واهی و به‌خاطر جرایمی که مرتکب نشده‌اند، در دادگاه‌های ایران محاکمه و به انفرادی‌های طولانی‌مدت منتقل می‌شوند.

در بخش دیگری از این نامه که روز یکشنبه، چهارم اردیبهشت، در پایگاه خبری هرانا منتشر شد، خانم حجاب گفته است که علیه او مدام پرونده‌سازی و تهدید در جریان است و پیوسته از زندانی به زندان دیگر منتقل می‌شود.

خانم حجاب که از سوم خرداد ۱۳۹۹ برای گذراندن دوره محکومیت خود به زندان منتقل شده است، روز ۱۷ دی پارسال از زندان سنندج به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شد. بند زنان زندان کرمانشاه از مدتی قبل به کانون اصلاح و تربیت کرمانشاه منتقل شده است.

این فعال مدنی و سیاسی پیش از این نیز به شکلی «خشونت‌آمیز» از زندان قرچک ورامین به زندان سنندج تبعید شده بود.

خانم حجاب اوایل اسفند پارسال به‌دلیل وخامت وضعیت جسمی در پی ابتلا به کرونا در زندان و عدم رسیدگی و دسترسی به‌موقع به مراقبت‌‌های پزشکی، به بیمارستانی خارج از زندان اعزام شد.

او برای اتهام‌هایی چون «تبلیغ علیه نظام»، «اجتماع و تبانی»، «تشویش اذهان عمومی به قصد آشوب» و «تشکیل گروه غیرقانونی» توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ۱۸ سال حبس محکوم شده است که پنج سال آن به عنوان اشد مجازات قابل اجرا است.

رادیو فردا



shapour April 25, 2022 02:14 AM

بایستی از شر اندیشه اهریمنی در اذهان عمومی رها شد
با آگاهی دادن و ترویج فرهنگ انسانی، دشمنان بشریت را از ریشه هدف قرار دهیم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: