آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 اردیبهشت ماه 1401 = 30-04 2022

وزارت اطلاعات فعالان کارگری را عضو کومله معرفی کرد

منابع خبری کردی می گویند افراد بازداشت‌شده در کردستان در روزهای اخیر به دست اداره‌ کل اطلاعات این استان فعال کارگری هستند، نه آن طور که اداره اطلاعات ادعا می‌کند اعضای حزب کومله.

هه‌نگاو که اخبار مناطق کُردنشین ایران را پوشش می‌دهد روز جمعه، نهم اردیبهشت، ضمن اشاره به بازداشت پروین عبدالله‌پناه از فعالان حوزه زنان در بانه گفت که او روز سه‌شنبه، ششم اردیبهشت، به همراه همسرش حسن عزتی و شش فعال کارگری این شهرستان بازداشت شده است.

این سایت هویت فعالان کارگری بازداشت‌شده را نیشتمان رحمتی، سعید محمدی، عمر سلیمانی، فاتح مجیدی، افشین رشیدی و فواد فاروقی اعلام کرده و گفته است که ماموران امنیتی در زمان بازداشت این شهروندان اوراق سازمانی مرتبط با اطلاعات سپاه پاسداران را نشان داده‌اند و این افراد را به بازداشتگاه اداره اطلاعات منتقل کرده‌اند.

بر اساس این گزارش، ماموران همچنین در حین بازداشت این شهروندان اقدام به تفتیش منازل و ضبط وسایل شخصی از جمله موبایل و کتاب‌های آنها کرده‌اند.

بنا بر اعلام هه‌نگاو، اداره اطلاعات کُردستان همزمان با بازداشت این فعالان مدنی و کارگری در آستانه روز جهانی کارگر، مدعی شده است که آنها «وابسته به حزب کومله» بوده‌اند.

اداره‌ کل اطلاعات استان کردستان روز جمعه، نهم اردیبهشت، با انتشار اطلاعیه‌ای از بازداشت «چند عضو حزب کومله» کردستان خبر داده بود.

در اطلاعیه آمده بود که این افراد «قصد داشتند با امنیتی نمودن مناسبت‌ها، روز جهانی قدس و روز کارگر را تحت‌الشعاع قرار دهند.»

رادیو فردا




Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: