آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 10 اردیبهشت ماه 1401 = 30-04 2022

آدم ربایی ارتش روسیه؛ مردم فقط می‌خواهند آنها را بکشند

آدم ربایی ارتش روسیه در خاک اوکراین

سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفته است از زمان آغاز جنگ اوکراین، بیش از یک میلیون نفر از مردم اوکراین به روسیه تخلیه شده‌اند.

دولت اوکراین بارها روسیه را متهم کرده که مردم این کشور را بر خلاف میل‌شان به روسیه منتقل می‌کند.

لاوروف در مصاحبه با شینهوا، خبرگزاری دولتی چین گفت در میان این میلیون نفری که از اوکراین به روسیه رفته‌اند، ۱۲۰ هزار تبعه خارجی هم دیده‌ می‌شوند.

او گفته است شماری از ساکنان دونتسک و لوهانسک که روسیه آنها را به عنوان جمهوری‌های مستقل به رسمیت شناخته هم در میان این افراد هستند.

جوئل گانتر، خبرنگار بی‌بی‌سی در کی‌یف گفت: شواهد فزاینده‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد روسیه از زمان حمله به اوکراین، تعداد زیادی از غیرنظامیان را به اجبار از مرزها خارج کرده است.

معاون نخست‌وزیر اوکراین به بی‌بی‌سی گفت مسکو تلاش کرده است غیرنظامیان اوکراینی را با اسیران نظامی روسی مبادله کند، اقدامی که توسط کنوانسیون ژنو ممنوع شده است.

در همین حال ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین گفت همچنان آماده گفتگوهای صلح با پوتین است. او افزود خطر زیادی وجود دارد که این مذاکرات با ادامه تجاوز روسیه فرو بپاشد.

آقای زلنسکی در گفتگو با رسانه‌های لهستانی گفت می‌خواهد با پوتین ملاقات کند چون "تنها یک مرد تعیین کننده همه چیز در روسیه است."

او گفت "اما ویرانی به جا مانده از نیروهای روسیه در مناطق اشغالی هرگونه بحث را تضعیف کرده است. پس از بوچا و ماریوپل، مردم فقط می‌خواهند آنها را بکشند. وقتی چنین رویکردی وجود دارد، صحبت کردن در مورد هر چیزی سخت است."



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: