آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 14 اردیبهشت ماه 1401 = 04-05 2022

رسانه‌های بین‌المللی؛ اشد مجازات برای نوری در سوئد+فیلم

در یکی از بزرگترین پرونده‌های قضایی سوئد پس از ۹ماه استماع در رابطه با شکنجه و اعدام زندانیان سیاسی در ایران دادستان برای حمید نوری درخواست حبس ابد کرد (فیلم زیر)

روزنامه سوئدی آفتون بلادت نوشت: بعد از تقریباً ۹ماه استماع در رابطه با شکنجه و اعدام زندانیان در ایران در سال۱۳۶۷ دادستان تقاضای مجازات حبس ابد برای متهم کرد. اکنون دادگاه رسیدگی به نقض قانون بین‌الملل و قتل توسط حمید نوری روبه پایان است.

این دادگاه یکی از بزرگترین پرونده‌های قضایی سوئد است. حمید نوری که از ۱۳۹۸ در سوئد در بازداشت به سر می‌برد در این دادگاه به‌خاطر نقض قانون بین‌الملل و قتل در سال۱۳۶۷ در زندان گوهردشت محاکمه می‌شود. این دادگاه از مردادماه گذشته شروع شده و قرار است این هفته خاتمه یابد.

روزنامه فرانسوی لوموند هم نوشت: دادگاه حمید نوری، یک رویداد تاریخی است زیرا دادستان سابق، «نخستین مقام ایرانی است که در خارج از این کشور، به دلیل یک رویداد سیاه تاریخ جمهوری اسلامی ایران در تابستان ۱۹۸۸، واقعه‌ای که هزاران زندانی سیاسی که برخی از آنها در آستانه آزادی قرار داشتند، اعدام شدند، محاکمه می‌شود».

لوموند نوشت: محاکمه تاریخی حمید نوری در یک دادگاه اروپایی، از هر مجازاتی، با اهمیت‌تر است.




www.youtube.com/watch?v=3FoHYAL677Q

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: