آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 16 اردیبهشت ماه 1401 = 06-05 2022

مماشات غرب و یک گروگان‌گیری دیگر توسط پاسداران

یک روزنامه سوئدی از بازداشت یک شهروند این کشور در ایران خبر داده است.‌ روزنامه سوئدی آفتونبلادت در گزارشی نوشت فرد بازداشت شده یک مرد حدودا سی‌ ساله است.

آفتانبلادت دستگیری این فرد را به محاکمه حمید نوری، از متهمان کشتار زندانیان سیاسی در ایران مرتبط دانسته است.

محاکمه حمید نوری این هفته به پایان رسید و قرار است حکم او تا پایان تیر اعلام شود. دادستان برای او درخواست حبس ابد داده است.

نام فرد سوئدی بازداشت شده در ایران اعلام نشده است.

به نوشته آفتونبلادت این فرد به همراه گروه دیگری از شهروندان سوئد به عنوان گردشگر به ایران سفر کرده بود و هفته پیش حین خروج از ایران بازداشت شد.

دولت سوئد هفته گذشته از شهروندان این کشور خواسته بود تا از سفر به ایران خودداری کنند.

بنا بر این گزارش، سفارت سوئد در تهران در حال مذاکره با مقام‌های جمهوری اسلامی برای آزادی این گردشگر است.

این در حالی است که خبرگزاری ایسنا این هفته به نقل از منابع نامعلوم از اعدام حمیدرضا جلالی،‌ شهروند ایرانی-سوئدی که به جاسوسی برای اسراییل متهم شده، تا پایان اردیبهشت خبر داد.

ند پرایس، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در واکنش به این خبر گفت واشنگتن در تلاش است تا در تماس با متحدانش، به راه‌حلی جامع درباره مساله دستگیری شهروندان کشورهای دیگر در ایران دست پیدا کند.

آقای پرایس گفت که آمریکا پرونده احمدرضا جلالی را به دقت دنبال می‌کند و نام او در گزارش بررسی وضعیت حقوق بشر در ایران که توسط وزارت خارجه آمریکا تهیه می‌شود، آمده است.

به گزارش بی بی سی، او با این حال تاکید کرد که حکومت ایران «سابقه‌ای طولانی در دستگیری‌های ناعادلانه شهروندان خارجی به قصد گرفتن امتیاز سیاسی» دارد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: