آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 19 اردیبهشت ماه 1401 = 09-05 2022

دادگاه سوئد؛ واکنش همدست جنایتکار حمید نوری در تهران

مصطفی پورمحمدی، از مجریان فرمان اعدام زندانیان سیاسی سال ٦٧، در مصاحبه ای با ایرنا گفته است که محاکمۀ حمید نوری، دادیار زندان گوهردشت در زمان همین اعدام ها، توسط دادگستری سوئد مصداق "به کاهدون زدن" است. پورمحمدی گفت که با دستگیری و محاکمۀ حمید نوری "دشمنان به کاهدون زدند و دادگاهی نمایشی تشکیل داده‌اند".

پورمحمدی سپس از دادگاه حمید نوری به عنوان "شوی تبلیغاتی"، "اهرم فشار علیه" جمهوری اسلامی و "بازی سیاسی" یاد کرده و افزوده است که در جریان محاکمۀ خود، "آقای نوری در ارتباط‌گیری و شاهد آوردن و صحبت کردن هم مختار نیست."

مصطفی پورمحمدی سپس پرسیده است : دولت سوئد بر چه اساسی به خود اجازه داده حمید نوری، شهروند جمهوری اسلامی را، دستگیر و محاکمه کند؟ خود پورمحمدی در پاسخ به این سئوال گفته است : خودشان، یعنی سوئدی ها با استناد به قانون اساسی کشورشان چنین حقی را برای خود قائل شده اند. از نظر وزیر پیشین اطلاعات جمهوری اسلامی چنین حقی "عین قانون جنگل است."

پورمحمدی توضیح نداده است که منظور او از "به کاهدون زدن" چیست. اما، با محاکمۀ حمید نوری برای اولین بار یکی از مقامات جمهوری اسلامی در ارتباط با اعدام هزاران زندانی سیاسی سال ٦٧ در خارج از ایران محاکمه می شود و محاکمۀ او رویه قضایی برای پیگرد دیگر مقامات جمهوری اسلامی از جمله مصطفی ‌پورمحمدی به خاطر دست داشتن در همین اعدام ها خواهد شد.

رادیو فرانسه افزود: پس از آنکه دادستان دادگاه استکهلم خواستار اشد مجازات برای حمید نوری شد، منابع رسمی در ایران اعلام کردند که احمدرضا جلالی، شهروند سوئدی ایرانی تبار که سال هاست به اتهام جاسوسی در ایران زندانی است، بزودی اعدام خواهد شد.

همزمان دولت سوئد نیز اعلام کرد که حکومت ایران یک شهروند دیگر سوئدی را دستگیر کرده است. با این حال، سعید خطیب زاده، سخنگوی وزارت امور خارجۀ جمهوری اسلامی، امروز مدعی شد که هیچ ارتباطی میان سرنوشت احمدرضا جلالی و محاکمۀ حمید نوری در سوئد وجود ندارد.

بی بی سی هم در گزارشی گفت: همزمان و در پی محاکمه دو فرد ایرانی‌الاصل به اتهام جاسوسی در سوئد و همچنین دستگیری چند شهروند سوئدی در تهران، تنش‌ دیپلماتیک بین دو کشور افزایش یافته است.

سعید خطیب‌زاده، سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه خطاب به دولت سوئد گفت که این کشور فکر نکند با این گروکشی‌ها موضوع جلالی فراموش می‌شود.

ب



اسمال در نیویوک May 9, 2022 05:36 PM

با دادگاهی شدن این قاتل کک افتاده تو تنبا نشون که مبادا همین بلاهم سر خودشون بیاد / ایشون نمیفهمه که گروهی شاهد بودند که این قاتل چه بلائی سر زندانیان میاورد

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 9, 2022 09:03 PM

این کمنت دردوقسمت می باشد -
قسمت اول :-- چراوبه دلیلی جنایتگران حکومت خمینی وخامنه ی چه پورمحمدی وچه اقشارحکومتی ازحمید نوری با کمال بیشرمی وقلذرانه دفاع می کندوهیچ ترس ووحشتی هم ندارنداین نتیجه سیاست چندچهره اروپائی هاست که بله کشتارمردم ایران ودفاع ازمردم ایران را قربانی مماشات های انچنانی با حکومت اسلامی فاشیستی طالبان خامنه ای نمی کنیم بگردید وبینید و بخوانید که دراین چهل وچندساله چه تعدادی ازاین تروریست هاوجنایتگران حکومت اخوندی دراروپا دستگیروزندانی شده اندوحتی همان حکومت های مماشتگراروپائی به انها کمک کرده اند به ایران متواری شوند! باعث تعجب وحیرتان نمیشود که چگونه درجمع کشورهای اروپائی کشورسوئد درمحاکمه کردن حمید نوری تنها مانده است وهیچ اقدامی هم ازجانب این کشورها درجهت محکوم کردن این جنایتگرصورت نگرفته است؟

گزارش یا اعتراض به این نظر


حقیقتگو May 9, 2022 09:24 PM

قسمت دوم : چه جنایت عمدی می تواند باشد که هواپیمای اکراین با سرنشینانش هدف موشک قراردادن ؟ اتحادیه اروپاچه اقدامی برای تحت فشاردادن حکومت آخوندی برای پرداخت غرامت به خانواده های سرنشینان این هواپیما وآزادگذاشتن انهاوچه درجهت پرداخت خسارت به حکومت اکراین عهده دارشد؟ وچه درجهت محکوم کردن حکومت اخوندی ودرحقیقت لازمه تحریم های تروریستی چه کرد؟ هیچ بله هیچ ! دانسته باشیم جعبه سیاه هواپیمای اکراین درفرانسه است که فرانسه ازانتشارمحتویات ان پرهیزمی کند! بله مماشات گران اروپائی و میلیاردها ثروت اندوخته الیگارش های آخوندی وسرمایه گذاری هایشان دراروپا اجازه نداد که هیچ اقدامی ازجانب اتحایه صورت بگیرد! درحقیقت محض اتحادیه اروپابا حکومت تروریست پروواستبدادگروضدمردمی آخوندی باهم هستند -رئیس اتحادیه اروپا می گویدنفع مادرتوافق برجام وحکومت اخوندیست !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: