آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 20 اردیبهشت ماه 1401 = 10-05 2022

تشکیل پرونده علیه فانزه/تهدید به اعدام برای آزادی نوری

محاکمۀ حمید نوری بهانه‌ای برای محاکمۀ سران جمهوری اسلامی است

کاظم غریب آبادی، معاون امور بین الملل قوۀ قضائیه جمهوری اسلامی که خود را در عین حال رئیس ستاد حقوق بشر این قوه می نامد معتقد است که "پرونده حمید نوری ماهیتی کاملاً سیاسی" دارد که دولت سوئد با حمایت برخی کشورهای اروپایی به ویژه دولت انگلستان" برای "محاکمۀ نظام جمهوری اسلامی" و سران آن به راه انداخته است.

سخنگوی قوه قضاییه خامنه ای درباره اجرای حکم احمدرضا جلالی تا پایان اردیبهشت گفت: این شخص به لحاظ اتهامات متعدد به اعدام‌ محکوم شده و حکم قطعی است و در دستور کار مقامات قضایی است و نسبت به اجرای حکم اقدام خواهند کرد.

به گزارش ایسنا، وی در پاسخ به سوالی درباره مبادله احمدرضا جلالی و حمید نوری گفت: این دو ارتباطی با هم ندارند. آقای حمیدنوری بی گناه و محاکمات ایشان نامشروع است. آقای جلالی دو سال قبل از ایشان بازداشت شده و حکم قطعی در موردش صادر شده است. بحث مبادله مطرح نیست و قوه قضاییه براساس حکم صادره اقدام خواهد کرد.

احمدرضا جلالی نیز پزشک و استاد دانشگاه ایرانی‌تبار و شهروند سوئد است که در سال ۱۳۹۵ در حالی که برای شرکت در یک کنفرانس علمی به ایران سفر کرده بود توسط مأموران وزارت اطلاعات بازداشت و در دادگاه انقلاب تهران به اتهام «جاسوسی و فروش اطلاعات به اسرائیل» و «فساد فی‌الارض» به اعدام محکوم شد.

اعلام «قطعی» بودن اعدام احمدرضا جلالی در حالی صورت می‌گیرد که سازمان حقوق بشر ایران، از جامعه جهانی، به‌ویژه کشورهای اروپایی خواسته است که درباره «عواقب شدید» اعدام آقای جلالی به مقام‌های جمهوری اسلامی هشدار دهند.

این سازمان مدافع حقوق بشر، «سیاست گروگانگیری» و «تهدید به اعدام گروگان» از سوی جمهوری اسلامی را مشابه عملکرد داعش دانسته و درباره تفاوت رهبران این دو گروه گفته است: «جمهوری اسلامی بر خلاف داعش دارای کرسی سازمان ملل و روابط دیپلماتیک با کشورهای جهان از جمله اروپا است.»

سخنگوی قوه قضاییه همچنین از تشکیل پرونده علیه فائزه هاشمی رفسنجانی درباره اظهارات اخیر وی خبر داد.

این سخنگو در خصوص اظهارات اخیر فائزه هاشمی در خصوص برخی نهادهای انقلابی کشور (سپاه) و نیز اظهاراتش پیرامون پیامبر اسلام گفت: ایشان به علت هر دو موضوع توسط دادستان تحت تعقیب قرار گرفته و پرونده‌ای در دادسرای عمومی انقلاب تشکیل شده است.

او افزود: دادستان به عنوان مدعی‌العموم پرونده را پیگیری کرده است و پرونده در جریان است و نسبت به احضار ایشان و ادامه رسیدگی اقدام خواهد شد.




شاید وقتی دیگر May 10, 2022 12:09 PM

با سلام اعدام کن این بنده خدا را این بیگناه را اشکالی نیست بعد از این دنیا ایران را یک گروگان گیر ادم ادمکش خواهد شناخت باید این گروگانگیری یکجای تمام شود اعدام کن همین امروز چرا تا خر اردیبهشت فردا سحر گاه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: